قدس انلاین : فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان‌رضوی گفت: کشف محموله مشروبات الکلی در مشهد که از دبی آمده بود نشانگر وجود مشکلاتی و تبانی‌هایی در شاهراه‌های جاده‌ای و گمرک است.

اظهارات فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی درباره تبانی گمرک با قاچاقچیان
قادر کریمی ظهر امروز در همایشی با عنوان "بررسی عملکرد و تبیین برنامه‌های پیشرو مبارزه با مواد مخدر" که در دادگاه مرکزی انقلاب اسلامی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دو ماموریت بسیار مهم در رابطه با مواد مخدر و قاچاق کالا ارز وجود دارد. امروز دشمن ما سودای جنگ با کشور ما را ندارد تا نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کند. بنابراین از مسائل مهمی که متر مورد توجه بوده این است که دشمن به دنبال جنگ داخلی و ایجاد تفرقه میان مردم و نظام است تا بتواند مردن را از نظام و مسئولان آن جدا کند.
وی افزود: از موضوعاتی که دشمن در دستور کار خود قرار داده است شیوع مواد مخدر و ورود کالای قاچاق در کشور است. در زمینه مبارزه با مواد مخدر دستگاه‌های انتظامی و قضایی بیشترین نقش را دارند. در راستای مبارزه با چنین معضلی باید در نظر داشت که از افزایش معتادان جلوگیری کنیم تا آسیب آن‌ها به خانواده و دیگر جوانان کشیده نشود.
کریمی ادامه داد: برای مبارزه با این مشکلات دستگاه‌های دیگر اجرایی فعالیت‌های مناسبی را انجام نمی‌دهند و تنها به دنبال دریافت بودجه از دولت هستند. همچنین دستگاه‌های متولی درمان معتادان بسیار عقب است‌. بودجه اختصاص داده شده به ستاد مبارزه با مواد مخدر اندک است و حتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد.
فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: در سال جاری هشت تن مواد مخدر در استان خراسان‌رضوی کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته‌ایم. از سویی دیگر ۳۸۰۰ نفر توزیع‌کننده در این دو ماه دستگیر شده‌اند همچنین ۶۰۰ نفر معتاد کارتن‌خواب نیز دستگیر شده است. نکته اینجاست که تعداد کل معتادان جمع‌آوری شده در سال ۱۳۹۶، 60 هزار و 705 نفر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مردم ما تنها کشف مواد مخدر را راهگشا معضل اعتیاد نمی‌دانند بلکه مردم جامعه را می‌بینند و آن وجود تعداد زیاد معتاد در جامعه است این در حالست که وظیفه نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط با آن درمان این معتادان نیست.
کریمی توضیح داد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بحث اعتیاد و وجود مواد مخدر در جامعه است. در همین راستا ما در مجموعه نیرو انتظامی کمیسیون مبارزه با مواد مخدر را داریم که جلسات آن هر ماه برگزار می‌شود. در طی این جلسات تمامی فرماندهان و مسئولان در حوزه مبارزه با مواد مخدر از شهرستان‌ها در این جلسه شرکت می‌کنند و بایستی توضیحاتی در راستای عمل به خط مشی تعیین شده برای مبارزه با مواد مخدر که توسط این کمیسیون برنامه‌ریزی شده است پاسخگو باشند.
فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان‌رضوی بیان کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز اقداماتی انجام شده از جمله تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با کالای قاچاق و ارز که فعالیت‌های مناسبی در زمین با انواع قاچاق چون وسایل بهداشتی، مشروبات الکلی، پوشاک و... برنامه‌ریزی و انجام شده است. روز گذشته محموله‌ای دارای مشروبات الکلی در مشهد کشف شد که از دبی آمده بود. پرسش اینجاست که چگونه محموله‌ای با نام بار شکر که در واقع مشروبات الکلی بوده است مسیری طولانی را طی کرده و وارد استان شده است بدون آنکه گمرک آن را شناسایی کرده باشد. متاسفانه در این زمینه دچار مشکلاتی هستیم و تبانی‌هایی در شاهراه‌های جاده‌ای و گمرک وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.