قدس انلاین : فرمانده انتظامی خراسان رضوی از عملیات پیچیده و سنگین پلیسی برای دستگیری عاملان ربایش نوزاد یک و نیم ساله یزدی در مشهد خبر داد.

جزییات ماجرای کودک ربایی درمشهد
 سردار قادر کریمی اظهار کرد: مرد 33 ساله‌ یزدی  همراه همسر و دو فرزند چهارونیم ساله و یک‌ونیم ساله خود برای مسافرت به مشهد آمده بود که غروب روز 30 اردیبهشت ماه  در اطراف حرم و در یک چشم به هم زدن طفل یک و نیم ساله آنها گم می‌شود.
وی افزود: پدر و مادر محمد پرهام  با این احتمال  که نوزاد گم شده است به دنبال فرزند خود می‌گشتند اما هیچ اثری از او پیدا نکردند. با گزارش موضوع به پلیس، مأموران کلانتری ی وارد عمل شده  و با همکاری دیگر عوامل انتظامی  و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی تحقیقات اولیه آغاز شد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با بررسی‌های اولیه پس از چند ساعت چهره زوج جوانی که عامل ربایش بودند در حالی شناسایی شد که فردی اظهار داشت نوزاد را با حالتی گریان پیدا کرده  و در همان لحظه مردی جوان که عینک داشته با مراجعه  و با نشان دادن یک خانم ادعا می‌کند این زن مادر نوزاد است و او هم نوزاد را به آن خانم تحویل داده است.
کریمی ادامه داد: تحقیقات بعدی کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی نشان داد که این زن و مرد جوان(دو متهم) با هم بوده و درحالی  که نوزاد را درآغوش داشته‌اند سوار یک خودروی تاکسی سمند  شده‌اند و به جای دیگری رفته‌اند. با به دست آمدن این سرنخ تحقیقات گسترده پلیس ادامه یافت و مشخص شد زن و مرد جوان با تاکسی خود را به میدان پارک ملت مشهد رسانده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با انجام ردزنی‌های اطلاعاتی پلیس، تصاویر نوزاد ربوده شده همراه با تصاویر چهره زنی متهمان در فضای مجازی منتشر شد و عاملان این اقدام مجرمانه که می‌دانستند پلیس در یک قدمی آنهاست  و دچاتر ترس و وحشت شده بودند با شماره تلفن پدر محمد پرهام که از طریق فضای مجازی منتشر شده بود تماس گرفتند و گفتند تا ساعتی دیگر نوزاد را در اطراف حرم رها خواهند ساخت.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: کارآگاهان به صورت پوششی در هسته مرکزی شهر مشهد و دیگر مناطق پرتردد کار کنترل و مراقبت‌های دقیق پوششی و نامحسوس را آغاز کردند  و توانستند این زن و مرد جوان را در حال رها ساختن محمد پرهام دستگیر کنند.
کریمی افزود: مرد 27 ساله و همسر 20 ساله‌‎اش در تحقیقات اولیه مدعی شدند 5 سال از ازدواج آنها می‌گذرد و آنها هنوز بچه‌دار نشده‌اند. مرد جوان در اعترافات خود بیان کرده در روز 30 اردیبهشت‌ماه هنگامی که نوزاد گریان را در آغوش فردی دیده است با اطمینان از مفقود شدن نوزاد، همسرش را نشان آن فرد داده  و وانمود می‌کند که این خانم مادر نوزاد است و سپس طفل را تحویل گرفته  و از محل دور می‌شوند. ما فکر می‌کردیم پدر و مادر این نوزاد معتاد هستند و فرزند خود را رها ساخته‌اند و برای همین نوزاد را با عجله با خود بردیم. 
وی با اشاره به اینکه «تحقیقات از متهمان ادامه دارد»، عنوان کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در مراکز شلوغ و پر تردد مراقبت بیشتری از فرزندان و همچنین افراد کهنسال داشته باشند تا از وقوع چنین آسیب‌هایی پیشگیری شده و فرصت سوء استفاده برای مجرمان فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.