حشمت الله فلاحت پیشه گفت: اینکه پمپئو ادعا می‌کند دولت آمریکا می‌تواند با اروپایی‌ها برای تحریم ایران به تفاهم برسد، تنها ادعا و توهم آمریکایی‌هاست و اگر تمام بلوک‌های قدرت در دنیا با هم جمع شوند نمی‌توانند ادعاهای پمپئو درباره ایران را اجرایی کنند. ایشان بیشتر از آرزوهای آمریکا سخن گفته و معتقدم همین ادعاهای بی پایه موجب افزایش شکاف بین آمریکا و اروپا خواهد شد.

 ایران هرگز به دوران پیشا برجام برنخواهد گشت / ادعاهای پمپئو موجب شکاف بین آمریکا و اروپا خواهد شد

قدس آنلاین / مینا افرازه: حشمت الله فلاحت پیشه در واکنش به طرح «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» آمریکا درباره وادار کردن اروپایی‌ها برای اجرای تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و اظهارات جدید مایک پامپئو مبنی بر اینکه در نهایت برای تحریم ایران با اروپایی‌ها به تفاهم خواهند رسید، اظهار داشت: طرح بنیاد دفاع از دموکراسی‌های آمریکا در راستای تحریم سامانه سوئیفت و بانکداران اروپایی همکار با ایران به منظور تحت فشار گذاشتن اروپایی‌ها، در واقع اجرای بخشی از تهدیدهای آمریکا و عملیات روانی و تحت فشار گذاشتن ایران است. آمریکا از هر فرصتی برای تحریم ایران استفاده می‌کند تا ایران نتواند در مراودات بین المللی در عرصه‌هایی مانند جذب سرمایه و فناوری، گردش مالی و... فعالیت کند.

نماینده مردم اسلام آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در گذشته هم تمام توان خود را برای کوتاه آمدن از مواضع خود به کار بسته‌اند و این اقدامات و اظهارات تغییر زیادی برای آنها در پی نخواهد شد. در صورتی که ایران بتواند از فرصت‌های بین المللی موجود استفاده کند، فضا و شرایط به هیچ وجه به دوران پیشا برجام برنخواهد گشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه پمپئو ادعا می‌کند دولت آمریکا می‌تواند با اروپایی‌ها برای تحریم ایران به تفاهم برسد، تنها ادعا و توهم آمریکایی‌هاست و اگر تمام بلوک‌های قدرت در دنیا با هم جمع شوند نمی‌توانند ادعاهای پمپئو درباره ایران را اجرایی کنند. ایشان بیشتر از آرزوهای آمریکا سخن گفته و معتقدم همین ادعاهای بی پایه موجب افزایش شکاف بین آمریکا و اروپا خواهد شد.

فلاحت پیشه با اشاره به اقدامات احتمالی اروپایی‌ها درباره برجام افزود: باید منتظر بمانیم بینیم بسته‌ای که اروپایی‌ها در هفته‌های آتی ارائه می‌دهند تا چه حد تامین کننده منافع ایران است. بسته پیشنهادی اروپا نشان خواهد داد که تا چه میزان می‌توان روی اروپایی‌ها حساب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.