قدس انلاین :معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: استاد حمید سبزواری با سرودن اشعار حماسی و انقلابی و حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب، جایگاه خاصی در صفحات فرهنگی، اجتماعی وسیاسی این دوران دارد.

استاد سبزواری جایگاه خاصی در صفحات فرهنگی اجتماعی انقلاب دارد
احمد برادران امروز دوم خردادماه در نشست هماهنگی مراسم دومین سالگرد درگذشت استاد سبزواری با بیان این مطلب اظهار کرد: استاد سبزواری شاعر متعهد انقلاب اسلامی و از افتخارات کشور و منطقه است که باید مراسمی در خور جایگاه این شاعر انقلابی برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه سبزوار زادگاه مشاهیر و مفاخر علم و ادب کشور است، تصریح کرد: آیین بزرگداشت استاد سبزواری سبب ترویج فرهنگ و ادب در جامعه و احترام نهادن به جایگاه شعر انقلاب اسلامی می‌شود.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: ایجاد خانه موزه و احداث المان استاد سبزواری از مطالبات خانواده مرحوم و اهالی فرهنگ و هنر است که مسئولان باید پیگیری کنند تا از محل اعتبارات استانی و ملی زمینه برای ایجاد این مکان‌ها فراهم شود.
در ادامه این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز گفت: مراسم دومین سالگرد استاد سبزواری روز 22 خرداد در دو نوبت صبح و بعدازظهر در سبزوار برگزار می‌شود.
محمد علی آبادی افزود: نواختن زنگ شعر انقلاب در مدارس سبزوار، نشست ادبی شعر در دانشگاه حکیم سبزواری و مراسم شعر خوانی در محل آرامگاه با حضور شاعران انقلابی کشور از برنامه‌های مراسم سالگرد استاد سبزواری است.
وی عنوان کرد: همچنین در آن‌ روز عملیات مرمت منزل حمید سبزواری که با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین خانواده مرحوم سبزواری، شهرداری و اداره میراث فرهنگی برای انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و تاریخی به دانشگاه حکیم سبزواری واگذار شده آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.