قدس آنلاین: روزانه ۱۰ برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم در ساعت‌های مختلف و در صحن و رواق‌ها برگزار میشود که یکی از بزرگترین محافل قرانی کشور است.

صفای خواندن قرآن در حرم امام رضا(ع) قابل توصیف نیست

به گزارش قدس آنلاین، ماه بهار قرآن در حرم مطهر رضوی؛ به رسم سالهای گذشته یکی از برنامه های حرم مطهر امام مهربانی ها برگزاری ترییل خوانی قرآن کریم است ویکی از نوبت های ترییل خوانی حرم امام رضا(ع) در مسجد گوهر شاد است که  از قشر های مختلف کنار رحل های قرآن می نشینند و این مصحف شریف تلاوت میکنند که صفای خواندن قرآن آن هم در حرم امام رضا(ع) قابل توصیف نیست.

*خواندن قرآن در حرم ثواب دو چندان دارد

خانم حجتی از اصفهان به همراه همسرش به قصد سفر ده روز به مشهد آمده بود و در جواب به سوالم که چرا از تلویزیون به صورت زنده مراسم را نگاه نکرده، گفت: قرآن خواندن در حرم اما رضا(ع) صفای دیگر دارد حس خیلی خوبی دارد و من واقعا نمیتوانم توصیف کنم، اگر میخواستم از تلویزیون تماشا کنم که این همه راه از شهرم به مشهد نمیامدم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی اصغر کارشناس از نجف آباد گفت: خواندن قرآن در حرم امام هشتم باعث میشه که خدا قبول کند و امام هم قبول میکند اینجا خیلی خوب است و حرم امام رضا(ع) چشمه از بهشت است.

فاطمه خیاط از خوزستان آمده بود افزود: ماه رمضان ماه انس با قرآن هست و چه ثوابی بالاتر از اینکه در حرم امام رضا باشی و قرائت قرآن داشته باشی فضا داخل حرم امام رضا با هرکجا دیگه متفاوت هست و نمیشه حس حضور در حرم امام رضا(ع) توصیف کنی.

امیر سلطانی رائر امام رضا هست و از ثواب خواندن قرآن در حرم امام مهربانی ها گفت: ما آمدیم این اینجا که در حرم قرآن بخوانیم خیلی صفا دارد خواندن قرآن در میگن وقتی در حرم قرآن میخوانی آنهم برای ما که در قرائت قرآن مشکل داریم روانتر میشود یکی از معجزه ات بودن در حرم امام رضا هست.

*خواندن قرآن در حرم امام رضا(ع) بهشت است

مهدی شجاع رئیس علوم قرآنی حرم مطهر رضوی در ارتباط با برنامه های حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان گفت: سه جلسه ترتیل خوانی داریم که از شبکه های مختلف سیما برگزار میشود که یکی در صحن انقلاب بعد از نماز صبح، ترتیل دوم در رواق امام خمینی و سومین ترتیل در مسجد گوهر شاد برگزار می شود.

وی افزود: ما قبل از برگزاری هر جلسه ترتیل یک بیان تفسیر داریم که تفسیر آیات همان جز هست که در همان روز خوانده می شودو خواندن قرآن در حرم امام رضا(ع) عین بهشت است.

شجاع گفت: برنامه کرسی تلاوت قبل از برگزاری جلسه درسهای از قرآن آقای قرائتی در رواق امام خمینی برگزار میشود و یک کرسی تلاوت دیگر هم ساعت ۱۲ هرشب قبل از برنامه مناجات خوانی سحری که توسط مداح اهل بیت محمود کریمی برگزار می شود.

رئیس اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی گفت: یک کار مهم که ما انجام دادیم توجه به نهج البلاغه امام علی (ع) است که در دارالقران حرم مطهر رضوی با عنوان درسهای از نهج البلاغه برگزار میشود وهمچنین تفسیر قران در دارالقرآن قبل از نماز مغرب و عشا برگزار میشود.

حجت الاسلام شجاع همچنین از برنامه های که برای نوجوانان در نظر دارند، افزود: در رواق ها و دارالقرآن برنامه ها برای نوجوانان در نظر گرفته شده از جمله کارگاه های بازی های خلاق و مکتب خانه همراه هست.وی گفت: در صحن غدیر، در دارالمرحمه ویژه زائران عرب زبان و دارالرحمه ویژه زائران غیر ایرانی هم ترتیل قرآن کریم را داریم.

لازم به ذکر است تلاوت قرآن در ماه رمضان روشنی بخش همه ماههای سال است و خواندن هر آیه آن ثوابی برابر با یک ختم کل قرآن را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.