قدس انلاین : رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق گفت: دفتر صدور ویزای این نمایندگی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در 2 ماه ابتدایی امسال 11هزار و 302 ویزا صادر کرده است.

11هزار و 302 ویزا در فرودگاه هاشمی نژاد صادر شد

 غلامعباس ارباب خالص، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:ویزاهای صادر شده بین یک تا سه ماه اعتبار دارند که بیش از 90 درصد آن ویزاهای زیارتی است.

وی میزان ویزای صادر شده این نمایندگی در سال گذشته را 83 هزار و 287 فقره عنوان کرد و افزود: این در حالی بود که در سال 95 ویزاهای صادر شده 74 هزار و 951 مورد و در سال 94 هم 39 هزار و 923 ویزا صادر شده بود.
وی گفت: صنعت گردشگری از اموری است که سرمایه گذاری کم و سود زیاد به دنبال دارد. امکانات در این بخش مهم است اما خدمات حرف اول را می زند. هر گردشگری که به ایران و مشهد سفر می کند با برخورد و رفتار و فرهنگ بالایی که در اینجا می بیند سفیر تبلیغی برای کشورمان خواهد شد و باید از این ظرفیتها به خصوص در زمانی که تبلیغات منفی علیه ما زیاد است، به خوبی استفاده کنیم.
وی گفت: امسال هم مانند سالهای گذشته برگزاری نمایشگاه و شناساندن ظرفیت های استان در دیگر کشورها را در دست بررسی داریم که با همکاری استانداری خراسان رضوی و سازمان صنعت، معدن تجارت و شرکت نمایشگاهها برپا خواهد شد.

*زیارت عتبات فقط از طریق مراکز مجاز
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع زیارت عتبات عالیات اظهار کرد: شهروندانی که قصد دارند به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند نسبت به ثبت نام در دفاتر مجاز اقدام کنند.
ارباب خالص افزود: مواردی اتفاق افتاده است که دفاتر واجد صلاحیت زائران را به عتبات فرستاده اند و زائران در مسیر برگشت رها و دچار مشکل شده اند.
وی گفت: سرکنسول ایران در نجف اعلام کرد 15 اردیبهشت امسال 120 زائر از خراسان رضوی،27 اردیبهشت ماه 65 زائر از شهرهای مختلف ایران و 30 اردیبهشت ماه 260 نفر از قم به دلیل اعزام به وسیله دفاتر غیرمجاز دچار مشکل شده اند.
وی گفت: ما وظیفه داریم از هموطنان در هر جای دنیا که دچار مشکل می شوند حمایت کنیم اما باید با افرادی که به منظور سودجویی برای هموطنان و بخصوص زائران ایجاد مشکل می کنند برخورد قاطع شود زیرا سرگردانی هموطنان در دیگر کشورها به اعتبار جمهوری اسلامی ایران لطمه می زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.