بجنورد-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان این که هر تحولی باید منشا خیر و و برکت و عامل پویایی باشد، تسهیلگری جذب سرمایه خارجی و تامین منابع مالی شرکت ها از بورس و فرابورس را خواستار شد.

تسهیل جذب سرمایه خارجی و تامین مالی شرکت های خراسان شمالی از بورس

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی در این مراسم با قدردانی از زحمات مدیر کل پیشین اقتصاد و دارایی استان، اظهار داشت: در فضای فعلی کار تیمی پیش برنده امور است و در هر دوره ای این تیم کاری تغییر می کند چرا که برای پیشبرد کارها نیازمند انگیزه های جدید و متفاوت مانند نوآوری، خلاقیت، تحرک، کارآمدی و پویایی و هم چنین بهره مندی از افکار افراد مختلف هستیم.

وی افزود: در حوزه سیاست گذاری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی دستگاهی فرابخشی است و ذیحسابان باید در حوزه نظارت مالی مراقب باشند چرا که بخشی از کارآمدی یا ناکارآمدی دستگاه های اجرایی به پویایی و خلاقیت آن ها بستگی دارد.

پورعیسی در ادامه خطاب به مدیر کل جدید اقتصاد و دارایی استان خاطرنشان کرد: پیش از انجام هر نوع خدمتی به ویژه در حوزه نظارت مالی اصلاحات لازم را انجام دهید و تاکید می کنم عدم همراهی حوزه های مالی و نظارتی موجب می شود تا اهداف دولت و سیاست های ارادی استان در زمان مشخص محقق نشود.

وی بیان داشت: جذب منابع خارجی یکی از وظایف اصلی اداره کل اقتصاد و دارایی است و در برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد تامین منابع و سرمایه گذاری ها، منابع خارجی است بنابراین اهتمام و تلاش مدیریت جدید اقتصادی و دارایی باید جذب سهم استان در این حوزه با ارائه برنامه مشخص باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: منابع تامین مالی برای حوزه سرمایه گذاری استان بانک محور است و مباحث بورس و فرابورس در استان پویایی لازم را ندارد و یکی از مطالبات ما از مدیریت جدید بهره مندی از تمامی فرصت ها برای تامین منابع مالی است.

پورعیسی ادامه داد: تیم اقتصادی استان زمانی کامل است که افکار، نگرش ها و تلاش های این مجموعه برای ارتقای استان سمت و سوی مشخصی داشته و نیل به همگرایی در استان مشخص باشد.

وی مطرح کرد: ایجاد تعامل و همفکری برای طرح مشکلات و ارائه راهکار حل آن نوعی بلوغ اجتماعی است که باید در استان گسترش یابد و صدای یکدیگر را به خوبی بشنویم و تاکید می کنم تعاملات نمایندگان مردم با مدیران باید مناسب باشد تا دیگران و نسل آینده انگیزه مضاعفی برای خدمت داشته باشند و محور تمامی این تعاملات باید کار باشد.

در ادامه این مراسم، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی با برنامه راهبردی به کار خود ادامه می دهد و در دولت تدبیر و امید ۳۳ پروژه جهت اجرا تدوین شده است که بخش بسیاری از آن ها برش استانی دارد که تحقق آن مستلزم تسلط کامل مدیریت اقتصاد و ادارایی استان بر موضوعات است.

شجاعیان افزود: در گذشته تسلط مدیران کل اقتصاد و دارایی در استان ها بر بخش هزینه و خزانه داری بود که موجب شده تا مدیران از نگاه سیاست گذاری دور بمانند و امیدواریم این نگاه به مرور زمان و با توجه به گسترش خزانه داری الکترونیکی از بین رفته و نقش اقتصادی ذی حسابان افزایش یابد.

وی ادامه داد: توجه توامان به بخش سرمایه گذاری داخلی و خارجی با توجه به شرایط روز دنیا و خروج آمریکا از برجام از رویکردهای جدید وزارت اقتصاد و دارایی است.

شجاعیان در ادامه با تاکید بر موضوع آمایش سرزمین تصریح کرد: بهره مندی از تجارب موفق دیگر استان ها و ارائه الگوی مشابه سرمایه گذاری الزامی است.

در پایان این نشست حکم انتصاب محمود قنبری به عنوان مدیر کل جدید اقتصاد و دارایی خراسان شمالی از سوی معاون اقتصادی وزارت اهدا شد و با اهدای لوح های جداگانه ای از سوی معاونت امور استان های وزارت اقتصاد و دارایی و استاندار خراسان شمالی از زحمات رضا بهمن پور مدیر کل پیشین این دستگاه قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.