ایلام - شهرستان ایوان که چسبیده به مرکز استان ایلام است، سال ها از راه دسترسی نزدیک و آسان به طرف ایلام و بالعکس رنج می برد تا اینکه پس از کش و قوس های فراوان و جدال نام های گوناگون!! تونل پیامبر اعظم افتتاح و مسیر مردم سختکوش ایوان هموار و آسان شد.

قدس آنلاین – گروه استان ها - غلامرضا محمدمرادی: جاده ارتباطی ایلام – ایوان، بعنوان قدیمی ترین راه دسترسی ایلام به نقاط مرکزی کشور، سال ها بعنوان مسیری ناهموار و پر پیچ و خم بود و بعد از افتتاح تونل پیامبر اعظم، چشم مردم به راهی کوتاه تر و بهتر روشن شد تا اینکه طبل رسوایی فرمالیته کاری مجریان این تونل، در ۲۹ فروردین ماه سال جاری به صدا درآمد و سقف تونل ریزش کرد.

مسیر قبلی که به شکرانه راه و تونل جدید رها و تنها به راه دسترسی برای تفریح و تفرج مردم تبدیل شده بود، علی رغم بی میلی ذاتی و بی محلی طولانی مدتی که دیده بود؛ به ناچار و با طبقی از چاله- چوله و دست انداز کوچک و بزرگ، پذیرای تردد رانندگان، مسافران و بویژه مردم رنج کشیده ایوان شد.

در این راستا و در انتقاد از ساخت فرمالیته تونل پیامبر اعظم و چاله- چوله های مسیر قبلی؛ فضاهای مجازی و حقیقی و رسانه ها مملو شد از نقد و انتقاد رنگارنگ و گلایه های گوناگون و مسئولان استان واکنش ها داشتند و قول و قرارها و وعده و وعیدهای ضرب الاجلی و اورژانسی دادند، اما ...!!

اما متاسفانه تا کنون این زخم دردناک  پانسمان نشده و مردم همچنان در رنج اند و اراده جمعی و اعتبار نجومی برای رفع این گرفتاری مردم کارساز نشده است و وعده های مسئولان  یکی پس از دیگری نسیه می شوند.

ای کاش جناب آقای قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با یک تماس تلفنی (شبیه جذب اعتبار تلفنی برای دیگر طرح ها و پروژه های استان)   برای رفع این معضل دردآور هم اعتبار جذب می کرد و توسعه این شهرستان بیش از این قفل و راه امید مردم ایوان بسته نمی شد.

امیدواریم که هر چه زودتر و با اراده عملی خادمان راستین ملت و تخصیص اعتبار نقد و مناسب؛ شاهد پایان این کابوس که گریبانگیر مردم ایوان بویژه کارمندان و کارگران" کثیرالسفر " شده است؛ باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.