همدان- رئیس شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از توسعه املاک تجاری بدون مجوز انتقاد کرد و گفت: رستوران‌های غیرمجاز در همدان می‌رویند.

شهرداری با توسعه غیرمجاز املاک تجاری برخورد کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ، ابراهیم مولوی در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار کرد: اگر قرار است نیروهای کنترل و نظارت شهرداری همدان در حین انجام کار درگیر شده و به دیه محکوم و مبلغ آن از بیت‌المال پرداخت شود، بابی برای افزایش این درگیری‌ها باز می‌شود.

وی افزود: باید تدبیری اندیشیده شود تا نیروهای کنترل و نظارت مراقبت بیشتری در این زمینه داشته باشند تا شاهد بروز اتفاق این چنینی نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان درباره ارائه تخفیف عوارض پروانه ساختمانی به انبوه‌سازان گفت: از طرف انجمن انبوه‌سازان مذاکراتی با بنده و شهردار همدان بابت ارائه تخفیف برای عوارض پروانه ساختمانی انبوه سازان شده تا در وضعیت اقتصادی فعلی رونقی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای سیاست‌های بازآفرینی شهری بوده و شهرداری قصد حمایت از این سیاست‌ها را دارد، تصریح کرد: تخفیفات در عوارض پروانه ساختمانی باید به گونه‌ای مصوب شود تا بتوان توسعه و رونق اقتصادی را در شهر رقم زد.

مولوی درباره برخی تغییرات در ساخت و سازهای هتل‌های همدان نیز گفت: تغییرات سازه‌ای در برخی هتل‌های شهر همدان رخ داده است که شهرداری همدان نسبت به تعیین تکلیف این پرونده‌ها در سه ماه آینده اقدام کند.

وی از توسعه غیرمجاز برخی واحدهای تجاری در سطح شهر انتقاد کرد و گفت: در رستوران آپادانا و کبابی اسلامی میزان تجاری دارای پروانه با میزانی که استفاده می‌شود بسیار متفاوت است که باید به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: شهرداری همدان در انتهای بلوار ارم رستورانی دارد که در کنار آن، رستورانی بدون مجوز روییده است و کسی به آن کاری ندارد.

وی با اعلام اینکه نظارت بر واحدهای تجاری و توسعه آنها باید تشدید شود، عنوان کرد: این وضعیت رضایت‌بخش نیست و باید نظارت جدی و دقیقی از سوی شهرداری همدان انجام شود.

مولوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرداری برای اطلاع‌رسانی رویداد فراملی "همدان ۲۰۱۸" نیاز به اعتبارات مالی دارد، گفت: اگر قرار است در کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی که به شهرداری محول شده، کار از مجموعه مدیریت شهری باشد اما منابع مالی در اختیار این مجموعه نباشد، شهرداری پاسخگوی این حجم از فضاهای محیطی و رسانه‌ای نخواهد بود.

وی جذب گردشگر را مهمترین هدف این رویداد بین‌المللی عنوان و اضافه کرد: این هدف بسیار دارای اهمیت است و باید مقدمه‌ای شود تا برای سال‌های آینده بتوانیم در جذب گردشگر موفق عمل کنیم.

علی فتحی نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه درباره وضعیت نیروهای کنترل و نظارت شهرداری همدان نیز گفت: این افراد برای نظارت و کنترل نیازمند انگیزه هستند و نباید با برخی اقدامات انگیزه فعالیت آنها گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.