اصفهان- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: عمران بهارستان پروژه «پارک اکو فناوری» یا همان پارک فناوری های نوین را در جنوبی ترین اراضی بهارستان ایجاد خواهد کرد تا بخشی از مشکل اشتغال ساکنان این شهر را برطرف کند.

پارک «اکو فناوری» در بهارستان احداث می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا احمدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به اینکه بهارستان خوابگاه شهرهای بزرگ اطراف شده و ساکنان آن به دلیل نداشتن امکان اشتغال در این شهر هیچ تعلق خاطری به بهارستان ندارند، عمران بهارستان پروژه «پارک اکو فناوری» را در جنوب‌ترین اراضی بهارستان ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه قرار نیست در پروژه پارک اکوفناوری کارگاه یا سوله ای احداث شود، تاکید کرد: در این پارک علم و فناوری صنایع دوستدار محیط زیست که بیشتر در زمینه الکترونیک و عرضه دیجیتالی لوازم و صنعت چاپ فعال خواهند بود، مستقر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به بودجه این شرکت در سال ۹۶ گفت: بودجه عمران بهارستان در سال ۹۶ به غیر از مترو ۱۱۰ میلیارد تومان بود که ۶۲ درصد آن محقق و موفق شد رتبه اول تخصیص اعتبار در سطح شهرهای جدید کشور را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ پیش بینی بودجه ۱۴۰ میلیارد تومان است و سعی می کنیم بالای ۷۰ درصد آن را تا پایان سال محقق کنیم.

احمدی با بیان اینکه در سال ۹۷ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی در شهر بهارستان تعریف شده است، افزود: ایین پروژه ها نوید بخش آینده ای خوب برای شهر بهارستان خواهد بود.

وی از تکمیل و بهره برداری متروی بهارستان به عنوان شاه بیت پروژه های این شهر یاد کرد و گفت: متروی بهارستان به طول ۱۴ کیلومتر است که ۹.۵ کیلومتر آن داخل تونل و ۴.۵ کیلومتر به صورت روباز اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان تصریح کرد: تاکنون افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان در متروی بهارستان هزینه شده و برای تکمیل به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتباردیگر نیاز دارد.

وی تاکید کرد:  قرار بود تمام هزینه های مترو از منابع دولتی تامین اعتبار شود، اما به لحاظ کمبود منابع مالی دولتی تنها ۷۵ میلیارد تومان آن از منابع ملی هزینه شده است.

احمدی از راه اندازی متروی بهارستان تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: از صفه تا بهارستان سه ایستگاه شامل سپاهانشهر، راه آهن و ایستگاه ورودی شهر بهارستان را احداث خواهیم کرد که عملیات اجرایی احداث ایستگاه مترو بهارستان تا دو ماه آینده کلید می خورد.

وی با بیان اینکه شرکت عمران بهارستان در مسیر خوبی به لحاظ حجم و سرعت پروژه های عمرانی قرار دارد، اظهارکرد: در سال ۹۶ فعالیت های انجام شده حدود ۳ برابر قراردادهای سال ۹۵ و ۵ برابر قراردادهای سال ۹۴ بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان افزود: آسفالت مجدد تمامی معابر شهر جدید بهارستان در صورت تامین قیر در سال جاری انجام می شود.

وی با اشاره به احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در بهارستان، تصریح کرد: پیش بینی می شود با احداث این واحدهای مسکونی ۲۵ هزار نفر به جمعیت بهارستان اضافه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.