فرماندار مشهد گفت: برگزاری جشنواره رضوی می تواند گام مثبتی برای تشویق مردم به کتابخوانی باشد.

برگزاری جشنواره رضوی گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمد رحیم نوروزیان در جلسه انجمن کتابخانه های مشهد اظهار کرد: تمامی طرح هایی که در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشد به شکل جدی حمایت می شوند و برگزاری جشنواره رضوی نیز می تواند  گام مثبتی در این زمینه باشد تا مردم، دستگاه ها و رسانه ها به کتابخوانی تشویق شوند.

وی افزود: باید برنامه ریزی و تبلیغات بهتری در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت پذیرد و امیدواریم در آینده شاهد تحولات بیشتری در این عرصه باشیم همچنین خروجی نهایی این گونه جلسات باید افزایش کتابخوانی و انس با کتاب باشد.

فرماندار مشهد ادامه داد :متاسفانه آمار کتابخوانی در کشور بسیار پایین است که این نگران کننده است و ما باید بتوانیم با ایجاد تغییرات در مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور، نقش موثری در بهبود وضعیت موجود ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: معمولا بودجه ای که برای این مهم تعریف می شود مبلغ بالایی نیست ولی در راستای رسالتی که بر عهده ماست و باتوجه به محدودیت منابعی که وجود دارد  موظفیم هزینه هایمان را اولویت بندی و شفاف سازی کنیم تا بهترین نتیجه حاصل شود.

شایان ذکر است در این جلسه  مصوبات جلسات قبل و گزارش عملکرد اعضا ، طرح افزایش عضویت دانش آموزان در کتابخانه های عمومی، بررسی کسب درآمدهای جانبی کتابخانه ها و همچنین طرح های پیشنهادی ترویج فرهنگ کتابخوانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.