قدس آنلاین: تنها ساعاتی پس از اقدام کره شمالی در تخریب سایت آزمایش های هسته ای خود، رئیس جمهور آمریکا دیدار خود با همتای کره ایش را لغو کرد.

لغو دیدار «ترامپ» و «اون» پس از تخریب سایت هسته‌ای کره شمالی

این سایت که «پونگیه‌ری» نام دارد و تونل‌های آن در درون یک کوه دو هزار متری در شمال غربی احداث شده، تنها مکان شناخته شده‌ای بود که کره شمالی آزمایش‌های هسته‌ای خود را در آن انجام می‌داد.

به گزارش رسانه‌های کره جنوبی که این خبر را منتشر کرده‌اند، دولت کره شمالی عملیات تخریب این سایت را روز پنج‌شنبه ۳ خرداد در برابر ده‌ها خبرنگار خارجی حاضر در این مراسم انجام داد. کره شمالی وعده داده بود تونل‌هایی را که برای آزمایش هسته‌ای استفاده می‌کرده نابود کند.

خبرنگاران خارجی حاضر در این مراسم گفته‌اند شاهد یک سلسله انفجار بودند که دست کم سه تای آن درون تونل‌های سایت بوده است. کره شمالی پیش از این دست‌کم ۶ آزمایش هسته‌ای در این همین سایت انجام داده بود.

اما ساعاتی پس از تخریب سایت آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به رهبر کره شمالی، لغو دیدارشان که قرار بود ۱۲ ژوئن اتفاق بیفتد را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: با توجه به خشم و خصومت‌ شدید منعکس شده در اظهارات اخیر شما، من احساس می‌کنم که در این مقطع زمانی، برگزاری این دیدار که از مدتها قبل برنامه‌ریزی شده است، نامناسب است.

ترامپ در نامه خود نوشت: شما درباره قابلیت‌های هسته‌ای خود صحبت می‌کنید، اما توان هسته‌ای ما عظیم است و دعا می‌کنم که آنها هرگز استفاده نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.