قدس آنلاین-محمد رضایی:به دلیل بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب در شهرستان‌های خراسان رضوی، ۱۹۹ واحد مسکونی شهری و روستایی نیازمند بازسازی است و ۲۸۲ واحد هم نیاز به تعمیر و رفع مشکل دارند.

۲۰۰ واحد مسکونی نیازمند بازسازی بعد از سیل درخراسان رضوی  هستند

به گزارش قدس آنلاین؛ علی شایان فر مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت:سیلاب در شهرستان‌های خراسان رضوی بو یژه درمناطق روستایی در روزهای منهتی به خرداد یک هزار و ۵۵ میلیارد ریال خسارت به جای گذاشته است.

وی افزود: بر اثر حجم چشمگیر این بارندگی‌های و سیلاب های ویرانگر در استان خراسان رضوی طی روزهای پایانی اردیبهشت ودر روزهای ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه هم استانی های ما دچار آسیب و خسارت مالی شدند.

این مقام امداد و نجات خراسان رضوی در باره تمهیدات لازم برای پیشگیری یا کاهش این نوع حوادث طبیعی خاطرنشان کرد: گرچه هشدارهای مناسب و بموقع از سوی هواشناسی داده شده بود اما باز هم شاهد خسارت در حوزه های مربوطه بودیم.

وی تخریب زیر ساختهای کشاورزی و جاده های مواصلاتی را از مهمترین زیانهای سیلاب اخیر بر شمرد و گفت: ۸۰۸ میلیارد ریال از خسارت بوجود آمده در سیلابهای یاد شده مربوط به بخش کشاورزی و ۱۷۷ میلیارد ریال خسارت نیز مربوط به بخش راه و تاسیسات زیربنایی استان گزارش شده است.

 این مقام امداد و نجات استان در باره شاخص  بارندگی استان تصریح کرد: گرچه  منابع آب سطحی در استان خراسان رضوی محدود است اما حوادث سیل افزایش دارد ، به‌گونه‌ای که طبق آمار ، استان خراسان رضوی در تعداد حوادث سیل رتبه اول، از لحاظ خسارت‌های وارده به مردم در حوزه اجتماعی رتبه سوم به در بحث زیان مالی جایگاه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تجهیز مسیلها و مناطق در معرض خطر سیلاب واجرای سیستم های هشدار سیل از جمله اقدامات اثر بخش در بحث کاهش آسیبها بوده، یادآور شد:در رابطه با سیستم‌های هشداردهنده سیل باید به مردم اطلاع‌رسانی شود وبا کمک همه نهادهای آموزشی و رسانه ای آموزش به هم استانیها باید در اولویت باشد.

 به گفته این مقام امداد و نجات استان باید طرح جامع مطالعات خطرپذیری سیل و خشکسالی تهیه شودتا در فرآیند جلوگیری از مخاطرات سیلاب و کاهش آسیب به هم استانیها در حوزه پیشگیری و مراقبت قبل از بحران موثر واقع شود.

مهندس شایان‌فر در پایان با بیان اینکه بارش‌های شدید باران و وقوع سیل در روزهای ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه مجموعا موجب وارد آمدن خسارت به ۲۰ شهرستان استان شده است،اظهار داشت:خسارت این سیل ویرانگر در حوزه منزل ساکنین استان حدود ۷۰ میلیارد ریال خسارت برآورد شده که در بر آورد نهایی ۴۷۹ واحد مسکونی شهری و روستایی باید بازسازی کامل شوند و یاتعمیر و مقاوم سازی گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.