قدس آنلاین:مراسم تحریم و یادبود عالم نستوه و استاد اخلاق حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی با حضور عموم زائران و مجاوران در رواق کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.

یادبود حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در حرم رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین؛ این مراسم باشکوه پنج‌شنبه سوم خردادماه از سوی تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه مشهد، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و استانداری خراسان رضوی در رواق کوثر حرم رضوی برگزار شد.
در این مراسم افزون بر خاندان معزز طباطبایی، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد علم الهدی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، علمای اعلام، مسئولان و خادمان بارگاه منور رضوی و مدیران استانی و لشکری حضور داشتد.
در ابتدای این یابود، قاریان ممتاز حرم مطهر رضوی به قرائت قرآن و در ادامه مداحان و ذاکران حرم مطهر رضوی به مدیحه سرایی و روضه‌ خوانی پرداختند ودر بخش دیگر برنامه نیز حجت ‌الاسلام و المسلمین رجایی خراسانی نیز در مورد شخصیت علمی و اخلاقی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی به ایراد سخنران پرداخت.
به گزارش آستان نیوز، وی در ابتدای سخنانش با تاکید بر اینکه انسان ذاتا موجودی اجتماعی است، عنوان کرد: همه انسان‌ها به یکدیگر احتیاج دارند، شخصی نزد امام صادق(ع) آمد و به ایشان عرضه داشت که دعایی بفرمایید تا محتاج خلق نشوم، حضرت در پاسخ فرمودند که این دعا اشتباه است بلکه باید دعا کرد که محتاج انسان پست نشوید، این حدیث بیانگر ضرورت اجتماعی بودن انسان دارد.
این استاد حوزه ادامه داد: اسلام نیز به موضوع اجتماعی بودن انسان و رعایت حقوق اجتماعی بسیار تاکید دارد، در روایات معصومین آمده است که اگر کسی فقط به فکر خویشتن باشد و کاری به جامعه نداشته باشد مسلمان نیست.
وی افزود: مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی عالمی بود که پیوسته دغدغه امت مسلمان و جامعه را داشت، ایشان با کارنامه ممتاز خویش در انقلاب و اخلاق، زحمات زیادی برای جامعه کشیدند.
حجت الاسلام رجایی خراسانی با اشاره به اینکه مرحوم حاج آقای طباطبایی بسیار اهل علم و اخلاق اسلامی بودند، عنوان کرد: این عالم بزرگ با جوانان ارتباط خوبی داشت و در حد توان مشکلات ازدواج، اختلافات و مشکلات مالی آنها را برطرف می‌کرد.
گفتنی است، مراسم تحریم و یادبود عالم نستوه و استاد اخلاق حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی از ساعت ۲۱:۳۰ در رواق کوثر آغاز و تا ساعت ۲۳ ادامه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.