قدس انلاین : ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بررعایت شروط مقام معظم رهبری در خصوص ادامه برجام اروپایی تاکید کردند.

تاکید ائمه جمعه خراسان رضوی بر رعایت شروط مقام معظم رهبری برای ادامه برجام
 ظهر امروز در دومین جمعه از ماه مبارک رمضان نماز جمعه در شهرستان‌های خراسان رضوی همچون هفته‌های گذشته برگزار شد.

ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در این فرضیه عبادی سیاسی به موضوعات متفاوتی از جمله  سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شروط ششگانه برای ادامه برجام اروپایی، سالروز آزادی خرمشهر و فرارسیدن روز مجلس اشاره کردند.

شروط مقام معظم رهبری باید در برجام اروپایی رعایت شود
امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گناباد گفت: رهنمودهای راهگشا و حکیمانه‌ی مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام اسلامی اتمام حجتی بود برای همه مخصوصا دولت مردان که باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب اضافه کرد: ایشان تاکید کردند در رویارویی با اتحادیه اروپا در ادامه برجام باید شروط هفتگانه رعایت شود.

خطیب جمعه گناباد به نقل از مقام رهبری ادامه داد: ایران از مولفه‌های قدرت خود دست بر نمی‌دارد و درباره مسائلی چون ابزارهای دفاعی و نفوذ منطقه‌ای مذاکره نخواهد کرد.

خطیب جمعه گناباد با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت: ملتی که چنین فتحی را در کارنامه خود دارد برای سخنان ایران‌ستیز وزیر امور خارجه آمریکا هیچ اهمیتی قائل نیست.

سخنان پمپئو نیت پلید آمریکا را برعلیه ملت ایران نشان می‌دهد

امام جمعه داورزن در خطبه نماز جمعه که در محل مصلی موقت این شهرستان برگزار شد با اشاره به سخنان سخیف وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: سخنان پمپئو با دروغ‌های فراوان، نیت پلید آمریکا را برعلیه ملت انقلابی ایران اسلامی را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام جواد علیزاده  افزود: نکته مهم این است که این سخنان، بصیرت و آینده‌نگری دقیق رهبر عزیز انقلاب را نشان می‌دهد که ایشان چقدر زیبا این نیت‌های شوم را پیش‌بینی کرده بودند.

امام جمعه داورزن ادامه داد: لحن این سخنان متکبرانه و همراه با تهدید است تا شاید مسئولان ما عقب‌نشینی کنند و هدف تسلط اسرائیل بر منطقه است اما امریکا این آرزو را به گور خواهند برد.

علیزاده با اشاره به فرارسیدن روز مجلس ابراز داشت: مجلس یکی از قوای مهم در جمهوری اسلامی ایران است که با قانونگذاری دقیق و صحیح به حل بسیاری از مشکلات کمک می‌کند یک مجلس انقلابی نقش مهمی در تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل اسلامی دارد.

تکلیف ایران اسلامی با آمریکای بدعهد روشن شد

امام جمعه قوچان نیز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به روز مجلس و قانون‌گذاری اظهار داشت: رکن قانون‌گذاری کشور مجلس شورای اسلامی بوده و تصویب قانون اسلامی برای نیازمندی‌های مختلف جامعه را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی اصلی‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را پیگیری مطالبات مردم از دولت دانست و تصریح کرد: گاهی نمایندگان به جای پیگیری مطالبات مردمی برای یک مسؤول جزء با همه درگیر می‌شوند و این شأن نمایندگی و قانون‌گذاری نیست.

وی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را راهگشای مسیر انقلاب در طول ۴۰ گذشته و پس از آن دانست و خاطرنشان کرد: امر مقام معظم رهبری به عنوان امر مولوی بوده و باید به آن عمل شود.

امام جمعه قوچان تأکید کرد: امروز تکلیف ایران اسلامی با آمریکای بدعهد روشن شده و آمریکا اتاق جنگ خود را در وزارت خزانه‌داریش مستقر و با تمام توان به میدان آمده است.

وی با اشاره به این مطلب که چرا نقش شورای نظارت برجام دیده نمی‌شود و شفافیت موضوعات به جامعه نمی‌رسد، گفت: یکی از اشتباهات مسؤولین در موضوع برجام این بود که جامعه و مسائل کشور را به آن گره زدند درصورتی که اگر گره نمی‌زدند در موضوعات اقتصادی لطمه نمی‌خوردیم.

اقتصاد کشور به‌هیچ‌عنوان وابسته به برقراری برجام نیست

امام جمعه سبزوار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان  با اشاره به فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361، اظهار داشت: نیروهای جوانان و شجاع ملت در دوران هشت سال دفاع مقدس با امکانات محدود در مقابل ارتش مجهز رژیم بعثی عراق فتح بزرگی را در تاریخ به ثبت رساندند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری، بیان کرد: دشمنی آمریکایی‌ها با اساس و پایه نظام است که طی چندین سال اخیر با توطئه‌های متعدد به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند.

امام جمعه سبزوار بابیان اینکه در توافق بین‌المللی برجام مشخص شد که آمریکایی‌ها به تعهدات خود مقابل دیگر کشورهای جهان پایبند نیستند، ادامه داد: مذاکرات برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران بهانه بود و آمریکا تمامی گفته‌های خود را نقض کرد بنابراین دشمنی با آمریکا تمام‌شدنی نیست.

وی گفت: اقتصاد کشور به‌هیچ‌عنوان وابسته به برقراری برجام نیست و گشودن دروازه‌های اقتصاد غرب هیچ‌گونه تأثیری در وضعیت اقتصادی کشور ما ندارد.

مقیسه همچنین با اشاره به پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران طی چند سال اخیر در زمینه‌های مختلف، بیان کرد: صنعت دفاعی کشور ما به بالاترین میزان پیشرفت رسیده که دشمنان از اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی می‌هراسند.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه اقتصادی کشور توجه به اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی است.

دولتمردان و مسئولان باید اصل ۴۴را جدی‌تر بگیرند

خطیب جمعه تربت‌جام نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت خانواده گفت: خانواده محل تربیت شیرمردان و شیرزنان است و تزلزل خانواده برای دشمن امید بخش است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری ادامه داد: زن و مرد باید حریم  خانواده را حفظ کنند و یکی از عوامل ترویج بدحجابی در جامعه عدم توجه زن و مرد به نیازهای عاطفی یکدیگر در خانواده است.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مقام معطم رهبری تصریح کرد: انعطاف در برابر دشمن او را گستاخ‌تر می‌کند و دشمنی آمریکا عمیق است و نباید حل مشکلات کشور را به برجام گره زد.

طاهری خاطرنشان کرد: هدف دشمنی آمریک براندازی نظام اسلامی است و مقاومت در برابر استکبار جهانی همیشه پیروزی به دنبال دارد.

وی ادامه داد: تکیه بر نفت عامل به‌هم ریختن مسائل اقتصادی در کشور می‌شود.

طاهری تاکید کرد: اقتصاد ما باید مردمی باشد و دولتمردان و مسئولان باید اصل ۴۴را جدی‌تر بگیرند.

حماقت است که دوباره با آمریکا و اروپا  مذاکره کنیم

امام جمعه بردسکن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن، با تبریک سالروز فتح خرمشهر به بیان مشکلات اقتصادی مردم پرداخت و اظهار کرد: مشکلات اقتصادی فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرده و عدم نظارت بر بازار هر روز گرانی افسارگریخته، را دامن می‌زند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی، اظهار داشت: مسئولان باید به هوش باشند، و نباید دلگرم به برجام دومی برای کشورهای اروپایی باشند.

وی افزود: کشورهای اروپایی در دهه 80 باعث انفعال تاسیسات هسته‌ای کشور شدند و این توان هسته‌ای ایران بود که کشورهای اروپایی و آمریکایی را وادار به مذاکره کرد.

خطیب جمعه بردسکن، به سخنان رهبری در جمع کارگزاران  نظام اشاره کرد و گفت: رهبری در خصوص برجام حجت را تمام و موانعی را که در سر راه این مذاکرات است را مطرح کردند.

وی گفت: حماقت است که دوباره با امریکا و اروپا  مذاکره کنیم. باید این پنبه را از گوش خود درآوریم همانطور که رهبری هم گفتند باید  مواظب باشیم.

امام جمعه بردسکن، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس ما کمترین ادوات جنگی و نیروی انسانی را در اختیار داشتیم، و جمهوری اسلامی ایران و نیروهای بسیجی و ارتشی، ۴ عملیات بزرگ را از اسفندماه سال ۶۰ تا پایان تیرماه ۶۱ انجام دادند که به ازادی خرمشهر ختم شد.

مجلسیان نگاه مدرس‌گونه به قراردادها داشته باشند

امام جمعه نیشابور در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان نیشابور با اشاره به یاوه‌گوی‌های وزیر امور خارجه امریکا اظهار داشت: ما را از تحریم می‌ترسانید؟ ما فرزند رمضان و عاشورا و شعب ابیطالبیم ما را از کشتن می‌ترسانید ؟ این ملت برای اقتصاد و پول و شکم انقلاب نکرده، برای نجات مظلومین و استقلال و آزادی این کشور انقلاب کرده است ،تحدید کردید؟! هیچ غلتی نمی‌توانید بکنید.

حجت‌الاسلام‌ سیدقاسم یعقوبی بابیان اینکه مردم دلتان را قوی کنید از این بازها امریکا نترسید اظهار داشت: ما آزادی و استقلال می‌خواستیم، به دست آوردیم، امریکا چه به دست آورد؟ جز رفتن اعتبارش!

یعقوبی تأکید کرد: در فلسطین، عراق و سوریه امریکا موفق بوده یا ما؟ ما در همه بعدها پیروز بودیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری قبل از برجام اظهار داشت:رهبر عزیز فرمودند "نرمش قهرمانانه " یعنی قهرمانانه به‌پای میز مذاکره بروید اما باید استقلال ما حفظ بشود هم کارخانه بچرخد و هم سانتری فیوژها بچرخند، اما امروز بعد از چندسال معطلی می‌بینیم دشمنان چه یاوه‌سرایی‌های می‌کنند!

یعقوبی با بیان اینکه به شرایط رهبری در مورد ادامه برجام باید دقت کرد اظهار داشت: مجلسیان مراقب قراردادهای استعماری بوده و نگاه مدرس‌گونه به قراردادها داشته باشند.

امروز مطالبه مردم عمل به نصایح  مقام معظم رهبری است

امام جمعه سرخس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به تذکراتی که از سوی مقام معظم رهبری به مسئولان نظام داده شد، افزود: یکبار دیگر مقام معظم رهبری با توجه به تجربه قبلی تذکراتی را به مسئولان همراه با شرایطی که اعلام داشتند مطرح کردند که لازم است با توجه به شرایط اقتصادی موجود دستگاه دیپلماسی ما به آن اهتمام جدی داشته و عمل کنند چرا که این بار تجربه گذشته را داریم و جای افسوس‌خوردن باقی نمانده است.

 حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ با بیان اینکه امریکا با اصل نظام اسلامی مخالفت دارد، اضافه کرد: در مذاکرات قبلی مقام معظم رهبری با تیزبینی و روشنگری که داشتند در جلسات مختلف بدعهدی و بی‌اعتمادی امریکا را مکرر متذکر شدند اما دیدید چندماهی از امضای قطعنامه نگذشته بود که امریکا خود را کنار کشید و از تعهدات خارج شد، پس باید دقت کرد که امروز همان روز است تنها حسرت خوردن باقی می‌ماند.

 ارژنگ با تاکید بر اتمام حجت مقام معظم رهبری در ادامه روند مذاکرات با اروپا خاطرنشان کرد: اگر به این نصیحت مجدد رهبری عمل نشود با توجه به تجربه نزدیکی که دستگاه دیپلماسی ما دارد به فرمایش مولاعلی(ع) براساس خطبه 35 نهج البلاغه که می‌گوید آگاه باشید اگر معصیت و سرپیچی کردید از (ناصح امین )حسرت و پشیمانی نصیب شما می‌شود و چاره‌ای جز افسوس خوردن نخواهید داشت. امروز نیز مسئولان ما از آن مذاکرات پشیمانند.  

وی با بیان اینکه امروز مطالبه مردم عمل به نصایح امین زمان مقام معظم رهبری است، افزود: فتح خرمشهر که در آن اعتماد، مقاومت و اطاعت سرلوحه کار رزمندگان بود، توانست قدرت پوشالی صدام و ایادی او را برهم بزند و به دنیا ثابت کند که کشور ما توان ایستادگی در مقابل هرگونه هجمه‌ای را دارد.

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نقطه ننگی در برنامه‌هایش است

امام جمعه خواف در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  با بیان برکات ماه مبارک رمضان و اهمیت بهره‌برداری، خودسازی و تزکیه نفس دراین ماه، اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و کسب تقوا است و همه ما بایستی در این ماه اعمال خود را ارزیابی و اصلاح کنیم.

حجت‌الاسلام سید ذبیح الله شمسیان با اشاره به فرارسیدن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و هفته اکرام ایتام و نیازمندان گفت: سیره آن حضرت، کمک به ایتام و نیازمندان بود و لذا ایشان به‌صورت مستمر استمداد را در دستور کار داشتند و امروز مردم و مسوولان نیز می‌بایست با تبعیت از این سیره عملی به‌خصوص در ماه مبارک رمضان، شرایط بهتری را برای نیازمندان جامعه فراهم کنند تا همه از ضیافت الهی بهره‌مند شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر با اشاره به فرمایش تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، بیان داشت: دشمن با حمایت استکبار و برنامه‌ریزی‌های خود در صدد محاصره و ضربه‌زدن به کشورمان بود که با الطاف الهی و رشادت‌های رزمندگان ناکام ماند.

امام جمعه خواف به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و شهادت ده‌ها فلسطینی اشاره کرد و افزود: این اقدام آمریکا نقطه ننگی در برنامه‌هایش است اما باید دانست که ننگ بزرگ‌تر، سکوت کشورهای عربی و غربی محسوب می‌شود که در برابر این ظلم‌های آمریکا و اسرائیل اقدامی صورت ندادند.

اروپا به دنبال وقت‌کشی است

خطیب جمعه خلیل‌آباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خلیل‌اباد، بازرسی از مراکز نظامی ایران، پایان دادن به برنامه موشکی و فعالیت‌های هسته‌ای ایران، جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای ایران و… را از اهداف آمریکا در مذاکرات جامع مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: با توجه به دشمنی‌هایی که آمریکا و هم‌پیمانانش با ملت ایران دارند، فعالیت‌های هسته‌ای بهانه است.

حجت‌الاسلام علی ناهیدی، با تاکید بر اینکه هدف آمریکا و هم‌پیمانان او در نهایت نابودی ملت ایران است، افزود: پیش‌بینی حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص قابل اعتماد نبودن آمریکا در حالی محقق داشت که برجام دوران جنینی و کودکی خود را طی می‌کرد و غربی‌ها با اقدامات خود این مولود را سقط کردند و به سمت خلع اقتدار جمهوری اسلامی ایران پیش رفتند.

وی با بیان اینکه مذاکره فی‌نفسه هیچ ایرادی ندارد اما باید به این نکته توجه کنیم که کشور و اقتصاد مردم را مرتبط به مذاکره نکنیم، افزود: تیم مذاکره‌کننده باید با اعتماد به نفسی که پشتوانه ۸۰ میلیون ایرانی را به دنبال دارد در مذاکره با اروپا، ادامه یا عدم ادامه برجام را مشخص کند.

ناهیدی با اشاره به اینکه ایران در مسیر مذاکرات هسته‌ای به بن بست نخورد بلکه این غرب بود که به جهت پیشرفت اقتدار جمهوری اسلامی میز مذاکره را به هم زد، اظهار داشت: اقتدار دفاعی هر کشوری باعث جلوگیری از جنگ می‌شود و اگر کشوری خلع سلاح شد مطمئناً مورد تجاوز کشورهای دیگر قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کشور و اقتصاد کشور را نباید وابسته به برجام کرد، گفت: اروپا به دنبال وقت‌کشی است تا از طریق اقتصادی بیشترین مشکل را برای کشور ایران به وجود بیاورد.

گره‌زدن مشکلات اقتصادی به برجام اشتباهی استراتژیکی است

امام جمعه تربت حیدریه در آئین خطبه‌های این هفته نماز جمعه  این شهرستان گفت: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران هیچگاه برای مسائل هسته‌ای، موشکی و منطقه‌ای نبوده و نیست و بلکه تمام سیاست‌های خصمانه دولتمردان ایالات متحده مبنایی و با یک نظام برگرفته از مردم سالاری دینی و اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی تصریح کرد: مرور رفتار 40 سال گذشته آمریکا و دولت‌های این کشور با نظام اسلامی بیانگر این موضوع است و خصم این دشمن زبون به‌خاطر اسلام و ارزش‌های اسلامی است، زیرا نظام اسلامی در منطقه، محور مقاومت و ضد استکباری را هدایت و مدیریت می‌کند.

امام جمعه تربت حیدریه خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت‌های حامی جبهه مقاومت و انتخابات سرنوشت‌ساز در لبنان و عراق منافع نامشروع آمریکا در منطقه که با چپاول ملت‌ها و دولت‌های اسلامی به یغما برده امروز به مخاطره افتاده است.

امام جمعه تربت حیدریه خطاب به دولتمردان توصیه کرد: اگر گمان کنیم که با عقب‌نشینی در هر عرصه‌ای دشمن با جمهوری اسلامی ایران کنار خواهد آمد اشتباه بزرگ و نابخشودنی مرتکب خواهند شد، زیرا خوی سیاستمدارانه ایالات متحده استکباری و استعماری است.

عصمتی با بیان اینکه گره زدن مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه به برجام اشتباهی استراتژیکی است، گفت: مسوولان کشور باید از این اشتباه پرهیز کرده و با رونق دادن به اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل به موقع مشکلات را حل کنند.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: اگر بنا باشد برای ادامه برجام با اروپایی‌ها مذاکره کنیم باید مقتدرانه و تضمین‌آور باشد زیرا غربی‌ها هم مانند آمریکا برای ملت ایران قابل اعتماد نیستند.

مسئولان باید در کنار مذاکره به فکر حل مشکلات مردم هم  باشند

امام جمعه گلبهار در خطبه‌های این هفته که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با سفارش همگان به رعایت تقوا و پرهیز از گناه ادامه داد: انسان باید برای آبادکردن آن دنیای خود در همین دنیا تلاش کند.

حجت‌الاسلام محمد مروج با اشاره به کناره‌گیری آمریکا از برجام افزود: مذاکره با امریکا یک سرگرمی بود در زمانی که آمریکا کشور را تحریم می‌کرد بحث انرژی هسته‌ای مطرح نبود. مسئولان باید به جای مذاکره به فکر حل مشکلات مردم باشند و چشم امید به غرب نداشته باشند.

وی با تسلیت سالروز ارتحال امام راحل گفت: زشت است که کشورهای دیگر پیام امام و رهبری را دریافت کنند اما در کشور خودمان مسئولان از درک درست این پیام ناتوان باشند امروز همان طوری که رهبری گفتند مسئولان باید در کنار مذاکره به فکر حل مشکلات مردم هم  باشند.

امام جمعه گلبهار ادامه داد: امام مسیر دین‌شناسی را به ما آموخت و ما باید در این راه مقاوم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.