بندرعباس ـ رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: به منظور مدیریت پایدار مراتع با هدف حفظ، احیاء، اصلاح ، توسعه و بهره‌برداری صحیح و استمرار تولید در محدوده معینی از مراتع که معمولاً سامان عرفی قانونی نامیده می شود طرح مرتعداری تهیه می شود.

تهیه هدفمند طرحهای مرتع داری در استان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان "گنج آبادی "رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار داشت: تمامی طرح های مرتعداری در این استان با نظارت کامل اجرا و در خصوص طرح‏ های مرتعداری قراردادهای ۳۰ ساله منعقد می‏شود که در صورت توافق، اجرای این طرح‏ها ادامه‏ دار خواهد بود. 

وی مهمترین هدف در زمینه اجرای این طرح‏ ها را تعدیل دام و رساندن آن به تعادل واقعی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد دامداران افزایش یافته و لازمه خدمات‏ رسانی به همه آنها، این است که ما ظرفیت را تعدیل کنیم و این کار با اجرای طرح ‏های مرتعداری میسر خواهد بود.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اضافه کرد: در اجرای طرح تأمین بعضی از نهاده ها مانند بذر و یا نهال، کمک مالی به اجرای طرح های در نظر گرفته شده، کمک مالی و فنی در تأمین آب مورد نیاز دام، انجام خدمات فنی و مدیریتی در هنگام اجرای طرح، نظارت بر اجرای طرح و در صورت لزوم پیگیری اصلاحیه طرح، کمک به مرتعدار جهت استفاده از تسهیلات بانکی، پیگیری انجام بیمه مرتع کمک به ایجاد تشکل مانند تعاونی جزء تعهدات دولت می باشد.

گفتنی است روستای فورخورج از توابع شهرستان بندرعباس و دهستان سیاهو می باشد و دارای مرتعی به مساحت ۳ هزار و ۹۳۴ هکتار و در سال ۱۳۷۵ ممیزی شده است که با درخواست شورای اسلامی روستای فورخورج مبنی بر تهیه طرح مرتعداری موافقت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.