قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: تمام تلاش دولت آن است در راستای حمایت از تولید و اشتغال موانع موجود در مسیر ارتباطات و تعاملات بیرونی را به حداقل ممکن برساند.

تلاش دولت به حداقل رساندن موانع مسیر تولید و اشتغال است/ مشکلی برای تامین ارز واحدهای صنعتی وجود ندارد
به گزارش  روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از دو واحد تولیدی استان گفت: در این راستا با توجه به شرایطی که در عرصه ارتباطات و تعاملات بیرونی کشور رخ داده باید واحدهای تولیدی را از نظر حفظ اشتغال و تولید حمایت بیشتری نمود.

وی با اشاره به بحث تامین منابع ارزی مورد نیاز حوزه تولید و صنعت اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی برای تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی جهت واردات کالاها و مواد اولیه شان وجود ندارد.

وی ادامه داد: یکی از محاسن دستورالعمل ارزی دولت  نیز موضوع تامین ارز دستگاه‌ها و یا واحدهای صنعتی است که برای ورود کالاهای و مواد ضروری مورد نیاز خود است.

رشیدیان گفت: امروز مشکل جدی عمده صادرکنندگان در برگشت ارز به کشور است چنانکه صادرکنندگان ما به دلیل مسائلی که با آسیای میانه و کشورهای هدف صادراتی وجود دارد در بازگشت ارز به داخل و انجام تعهد خود دچار مشکل هستند.

وی بیان کرد: در این رابطه مذاکراتی با بانک مرکزی انجام خواهیم داشت تا در زمینه چگونگی اقدام در این حوزه تدبیر و چاره‌اندیشی شود که بتوان از طریق آن صادرات به کشورهای آسیای میانه مثل افغانستان وعراق را مشمول ملاحظات خاصی کرد.

رشیدیان ادامه داد: اما مشکلی برای تامین ارز ورود کالاها و ماشین آلات مورد نیاز صنایع وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت شهرک‌های صنعتی استان گفت: این مجموعه‌ها در حال حاضر شرایط خوبی دارند و طبق سیاست‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، همکاری خوبی در بحث موضوع شهرک‌های صنعتی و تسهیلات لازم برای واحدها فعال در آن وجود دارد.

رشیدیان بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان هم برای برخی از تصفیه‌خانه‌های شهرک‌ها مصوباتی اخذ شد که امید است اجرای آنها مشکلات این واحدها را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.