ایرانشهر- سیستان وبلوچستان رتبه دوم تولید و سطح زیر کشت انبه را در کشور دارد و شهرستان‌های چابهار، سرباز، نیکشهر، قصرقند و کنارک از مناطق مهم تولید محصول انبه در سیستان وبلوچستان هستند.

رتبه دوم سیستان و بلوچستان در تولید انبه

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:سطح زیر کشت انبه در استان  هزار و ۴۹۰ هکتار می باشد که از این سطح ۹۷۳ هکتار باغ ها،بارور هستند.
 ‌اردشیر 
شهرکی افزود: ۹۰ درصد از انبه‌های برداشت شده در استان سبز ونارس است که از اواخر فروردین تا اردیبهشت ماه امسال ۱۲هزار تن انبه سبز و نارس از باغ‌های استان برداشت شده است.

 مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بابرداشت انبه سبز ازباغات انبه در شهرهای جنوبی سیستان وبلوچستان ،کارگاه های تولید ترشی انبه دراین شهرستانها رونق خوبی به خود گرفته است.

وی گفت:تولیدانواع ترشی،با پوست، بدون پوست و هسته دار، روغنی، سرکه‌ای، خلالی و مخلوط معروف ترین ترشی های تولیدی در استان سیستان وبلوچستان هستند که مرغوب و ازبازار خوبی برخوردار است.

شهرکی افزود:بخش قابل توجهی از این محصول به خارج از استان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت انبه رسیده و تازه  از خرداد ماه آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد گفت: پیش بینی می شود ، تاپایان فصل برداشت انبه هزار و۴۰۰ تن انبه رسیده نیز  از باغ های بارور استان برداشت شود.

شهرکی افزود : شهرستان‌های چابهار، سرباز، نیکشهر، قصرقندوکنارک از مناطق مهم تولید محصول انبه در سیستان وبلوچستان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.