قدس انلاین : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد در عرصه فعالیت‌های قرآنی و حوزه‌های هنر و علوم قرآنی حتی قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیشتاز بود.

مشهد مقدس از دیرباز قطب اصلی و مهم فعالیت‌های قرآنی بوده است
سیدسعید سرابی بعدازظهر روز گذشته سوم خردادماه در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که در تالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: سالروز حماسه فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و یاد، نام و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی می‌داریم. 
وی با بیان اینکه مشهد مقدس بدون شک از دیرباز قطب اصلی و مهم فعالیت‌های قرآنی بوده است، عنوان کرد: مشهد در عرصه فعالیت‌های قرآنی و حوزه‌های هنر و علوم قرآنی حتی قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیشتاز بود. این برجستگی‌ها دلایل متفاوتی دارد که مهم‌ترین آن وجود بارگاه امام رضا(ع) و در کنار آن وجود با برکت اساتید، خادمان و پیشکسوتان قرآنی که مشهد پایگاه مهم حضور آن‌ها است. 
سرابی افزود: در عرصه‌های مختلف قرآنی در علوم، تفسیر، تبلیغ، ترویج، تبلیغ و حفظ قرآن، اساتید شخصیت‌های برجسته‌ای از دیرباز در این شهر بوده‎‌اند.  یکی از این اساتید قرآنی در شهر مشهد شخصیت ارزنده قرآنی کشور مقام معظم رهبری است که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد به تدریس و آموزش قرآن مشغول بودند و شاید بسیاری از توفیقات قرآنی که این شهر و استان وجود دارد، ماحصل وجود این اساتید و مقام معظم رهبری در کنار بارگاه امام رضا(ع) است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشهد به عنوان پیشتاز، خاستگاه و شهر ویژه در حوزه فعالیت‎های قرآنی است، تصریح کرد: مزیت مشهد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عرصه فعالیت‌های قرآنی است. اگر مشهد و استان خراسان رضوی را پایتخت قرآنی جهان اسلام بدانیم، حرف گزافی نیست.
وی عنوان کرد: در مشهد توجه ویژه به ظرفیت‌های قرآنی وجود دارد، به همین دلیل برگزاری نمایشگاه قرآن از این جهت حایز اهمیت بسیاری است. 
سرابی اضافه کرد: با ذکاوت و هوشمندی شهردار و اعضای شورای شهر، درکی از این ظرفیت قرآنی وجود دارد و این مزیت شهر مشهد که عرصه فعالیت‌های قرآنی است، به خوبی درک شده است. به ابتکار و پیشنهاد  شهرداری امسال نمایشگاه را در عرصه میدان شهدا برگزار می‌کنیم. میدان شهدایی که کانون اصلی جریان انقلاب اسلامی، برخاسته از قرآن کریم است. با این ابتکار، قرآن به جریان انقلاب در مشهد گره خورد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: در این زمینه کاستی‌هایی وجود دارد و امیدواریم با حسن همکاری و همراهی‌های خوب استاندار، شورای شهر، شهردار و دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی، سال‌های بعد این کاستی‌ها و کمبودها کمتر شود.
وی اضافه کرد: امسال هم تلاش می‌کنیم که این نمایشگاه بهتر برگزار شود البته اصل اتفاق، ارزشمند است. این نمایشگاه در مساحت  4500 مترمربع با  500 رخداد و فعالیت قرآنی در 250 غرفه در 24 بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.