قدس انلاین : شناگر خراسانی تیم ملی کشورمان می‌گوید به دلیل کنکور نتوانسته در اردوها به صورت منظم شرکت کند و به واسطه آمادگی بدنی نه چندان مطلوبش، احتمالا در مسابقات آسیایی جاکارتا حضور نخواهدداشت.

غیبت احتمالی شناگر المپیکی خراسان رضوی در مسابقات آسیایی جاکارتا
 
آریا نسیمی شاد ، در خصوص شرایطش اظهار کرد: اکنون در اردوی غیرمتمرکز در مشهد هستیم. اردوهایی درحال برگزاری است اما به دلیل مشغله‌ درسی و اینکه دو ماه دیگر کنکور دارم، نمی‌توانم در آن‌ها حضور داشته‌باشم و بیشتر در اردوهای غیرمتمرکز شرکت می‌کنم. پس از برگزاری کنکور، در اردوهای تیم ملی در تهران یا کشورهای دیگر حضور پیدا خواهم‌کرد.
وی با بیان اینکه تداخلی بین درس و تمریناتم وجود ندارد، عنوان کرد: من تمریناتم را در مشهد برگزار می‌کنم اما سعی کرده‌ام در اردوهایی که در تهران برگزار می‌شود شرکت نکنم و برنامه‌هایی که سایر بازیکنان اجرا می‌کنند را در مشهد انجام بدهم.
شناگر خراسانی تیم ملی با اشاره به فاصله زیاد شنای ایران و جهان افزود: اردوهای آمادگی ما و سایر کشور‌ها اصلاً قابل مقایسه نیست. بیش از 50 درصد شناگران حاضر در المپیک، در آمریکا تمرین می‌کنند. برای مثال شناگر سنگاپوری که طلای المپیک را از مایکل فلپس گرفت تمام عمرش را در آمریکا تمرین کرده، در آمریکا دانشجو است و مربی‌اش نیز آمریکایی است.
نسیمی شاد ادامه داد: علم شنای دنیا در آمریکا و استرالیا تولید می‌شود و همه‌ شناگران و مربیان برتر در آنجا حضور داشته و مسابقات با سطح بالا نیز در آنجا برگزار می‌شود، به همین دلیل همه‌ کشورها ترجیح می دهند که شناگرانشان را به آمریکا فرستاده تا  در آنجا تمرین کنند و سپس برای کشورشان مسابقه بدهند، حتی شناگران کشوری مانند سوریه که اکنون درگیر جنگ است نیز در آمریکا تمرین می‌کنند.
وی درخصوص تدارک اردوهای تخصصی پس از المپیک، بیان کرد: برای من اردویی که خارج از کشور برگزار شود، تدارک دیده نشد. اردوهای داخلی و اردوهای تیم ملی در تهران همیشه برقرار بوده و تا جایی که توانستم شرکت کردم به جز امسال که درگیر کنکور بودم. همیشه نیز چه در مشهد و چه در تهران زیر نظر مربیان بوده‌ام.
شناگر خراسانی تیم ملی تصریح کرد: توقع همیشگی ما، اهمیت دادن به ورزش‌های پایه است که تقریباً هیچ وقت برآورده نشده‌است. برای مثال کشور آمریکا در المپیک ریو 36 مدال را فقط از رشته شنا به‌دست آورد و مایکل فلپس 23 مدال طلا برای آمریکا کسب کرده، یعنی بیش از کل مدال‌های طلای ما در تاریخ حضورمان در المپیک.
نسیمی شاد ادامه داد: به ورزش‌هایی مانند شنا و دوومیدانی که مدال‌ زیادی دارند، باید بیشتر بها داده شود تا بتوانند برای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی یا المپیک مدال‌های بیشتری کسب کنند، متاسفانه هیچ گاه بودجه‌ای در شان شنا، دومیدانی و ژیمناستیک به فدراسیون‌ها داده نشده و هیچ گاه نیز نتوانستند امکاناتی را که شایسته ورزشکاران ایرانی است برایشان فراهم کنند، امیدوارم در نهایت روزی این کار انجام بشود.
وی در خصوص نیاز شناگران ایرانی به مربی خارجی خاطر نشان کرد: قطعاً مربی خارجی می‌تواند به ما کمک کند. باید از علم روز دنیا استفاده کنیم. همانطور که رئیس فدراسیون شنا اشاره کرد قرار است مربی خارجی به کمک ما بیاید و این موضوع می‌تواند باعث پیشرفت ورزشکاران شود و علم مربیان ما را در سطح استان افزایش دهد، بیشتر استعدادهای شنای ایران در شهرستان‌ها و استان‌ها در حال فعالیت هستند.
شناگر خراسانی تیم ملی کشورمان گفت: حمایت اداره کل بسیار خوب است. اداره کل ورزش و جوانان استان بهترین حمایت‌ها را از شنای استان دارد و فکر نمی‌کنم هیچ هیئت شنایی در کل کشور باشد که مانند هیئت شنای خراسان رضوی دو استخر 33 و 50 متری در اختیار داشته‌باشد. اکثر استان‌های کشور حتی یک استخر هم ندارند و در اختیار داشتن دو استخر قطعاً باعث پیشرفت ورزشکاران خراسانی می‌شود. از مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیئت شنای استان خراسان رضوی بابت حمایت‌ها تشکر می‌کنم.
آریا نسیمی‌شاد در خصوص وضعیت خدمت نظام‌وظیفه‌اش، افزود: پس از گذراندن دوره آموزشی، برای یکی از تیم‌های سپاه، بسیج و ارتش که در لیگ شرکت می‌کنند، شنا خواهم‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.