اصفهان- سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: طی سه روز گذشته میزان آب تخصیصی به تصفیه خانه آب اصفهان ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش ۴۰ درصدی آب تخصیصی به تصفیه خانه اصفهان

سید اکبر بنی طبا در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: بهترین روش برای گذر از بحران کمبود آب ارتقای بهره وری در حوزه مصرف آب است.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آبی برای ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستای حوضه آبریز زاینده رود، طی سه روز گذشته میزان آب تخصیصی به تصفیه خانه آب اصفهان ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: تنها راه برون رفت صرفه جویی و استفاده بهینه مصرف آب است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: میزان آب در اختیار امروز اصفهان نسبت به روز مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آبی که از سد زاینده رود استفاده می کنیم ۱۰ درصد از منابع داخلی و چاه تامین می شود، ادامه داد: تنها راه تامین ۳۰ درصد، صرفه جویی و مصرف بهینه مردم است و بی شک اگر بخواهیم به راحتی از فصل گرما عبور کنیم، مردم باید کمک کنند.

بنی طبا یکی از مهمترین راهکارهای کاهش مصرف آب را استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب خواند و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک پک  از محصولات کاهنده به مبلغ ۶۰ هزار تومان فراهم کرده که مردم می توانند با سفارش آن به سامانه ۱۵۲۲ ظرف ۲۴ ساعت بسته های لوازم کاهنده را در ب منزل تحویل و گرفته از طریقه نصب آنها نیز اطلاع پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده این لوازم کاهنده ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش می دهد، اظهارکرد: خط قرمز ما در تامین آب، کیفیت آب است، این در حالی است که برخی سودجویان با تبلیغ آب معدنی و تصفیه کننده های آب سعی دارند نظر مردم را نسبت به محصولات خود جلب کنند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: مردم اطمینان داشته باشند که آزمایشگاه مرجع وزارت نیرو کیفیت آب را کنترل می کند و سپس آب مصرفی وارد شبکه می شود.

وی به مصرف آب در بخش صنعت اشاره و اظهارکرد: یکی از راه‌های تامین آب برای صنایع پساب های فاضلاب است که فولاد مبارکه در این زمینه پیشگام شده است.

بنی طبا گفت: طی سه سال گذشته طی یک قرارداد بیع با شرکت آب و فاضلاب اصفهان  منعقد ومقرر شد با شبکه گذاری در فاصله ۶۵۰ کیلومتری، پساب های شهرهای غرب اصفهان از جمله مبارکه و لنجان برای تامین آب یکی از کارخانه های فولادی استفاده شود.

وی با بیان اینکه این شرکت فولادی حدود ۲۴۰ میلیارد تومان برای این مهم سرمایه گذاری کرده است، افزود: در حال حاضر فاز اول آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با قراردادی که بین فولاد و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان منعقد شده، این واحد صنعتی می تواند ۳۰ سال با تصفیه پساب شهرهای غرب اصفهان آب مورد نیاز خود را برای تولید تامین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.