کرج - معاون وزارت بهداشت ودرمان با بیان اینکه سالانه ۴۰ هزار مرگ در حوادث جاده ای کشور اتفاق می‌افتد، گفت:از سال ۹۵ خواستار راه اندازی مرکز اورژانس هوایی بودیم که ۶ فروند بالگرد ازاروپا خریداری و در اختیار این مرکز قرارگرفت.

حوادث جاده ای سالانه ۴۰ هزار تلفات دارد/ضرورت ارتقاء ایمنی جاده ها و وسایل نقلیه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید علی صدرالسادات صبح امروزشنبه در آیین افتتاح همزمان ۶ مرکزاورژانس هوایی کشور در فرودگاه پیام کرج با اشاره به اینکه ایجاد این مرکز برای مواقع بحران در کشور ضروری است، اظهار کرد: برای خدمت به مردم و ارائه خدمات بایستی تلاش بیشتری کرد چراکه سالانه شاهد حوادث فراوان جاده ای هستیم.

وی افزود: در کنار این اقدامات برای بهبود شرایط ارتقاء ایمنی جاده ها و کیفیت وسایل نقلیه در ابعاد مختلف نیز امری ضروری است.

معاون وزارت بهداشت ودرمان خاطرنشان کرد: کشور ما جزء ۲۰ ‌کشور دنیا با شرایط جغرافیایی خاص است و در این راستا این مرکز اورژانس هوایی برای  تسریع امدادرسانی به مردم در کشور راه‌اندازی می شود.

وی در ادامه افزود : با توجه با مشکلاتی که برای راه‌اندازی این مرکز اورژانس  پیش رو بود از سال ۹۵ خواستار راه اندازی مرکز اورژانس هوایی بودیم.

صدرالسادات با اشاره به اینکه این مرکز بدون حضور دستگاه نظامی فعالیت خواهد کرد، گفت: ۶ فروند بالگرد ازاروپا خریداری شد و در اختیار این مرکز  قرارگرفت.

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد اورژانس هوایی دنیا از این نوع بالگرد استفاده می‌کنند.

معاون وزارت بهداشت  با اشاره به اینکه این تعداد بالگرد کافی نیست و بایستی ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: کادر حرفه ای خلبانی و فنی در این مرکز به‌کارگیری شده‌ است و سعی داریم با برنامه‌ریزی صحیح، در این مجموعه به اهداف مدنظرخود برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.