قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد گفت: در حال حاضر هیچ تولید انبوهی نداریم و بازار لوازم خانگی روزهای رکود خود را سپری می‌کند.

فقط در مشهد لوازم خانگی گران نشده است/فروشندگان حق افزایش قیمت لوازم خانگی را ندارند/احتکار لوازم خانگی توسط کارخانه هاشیطنت خبری است/احتمال افزایش  10درصدی قیمت طی روزهای اینده

به گزارش قدس انلاین گران شدن نرخ دلار و گران شدن مواد اولیه وارداتی به دلیل افزایش قیمت دلار، ازعوامل افزایش قیمت لوازم خانگی است که این روزها بار دیگر مطرح شده است اما این مسئله ای است که در عمل اتفاق نیفتاده و حتی بررسی ها از بازار حاکی از آن است که قیمت ها هنوز هیچ تغییری نکرده است این قضیه موضوع صحبت اختصاصی قدس آنلاین در گفتگو با غلامرضا رزقیان مقدم نایب رئیس اتحادیه لوازم خانگی مشهد است که می خوانید:

*با توجه به زمزمه هایی که این روزها مبنی بر گران شدن لوازم خانگی به گوش می رسد درخواست شما برای این گرانی به چه میزان است؟

**قبلا این گرانی بین ۵ تا ۸ درصد بوده است ولی در حال حاضر هیچ یک از شرکت های تولید کننده و برندها فهرستی مبنی بر گران شدن قیمت ها اعلام نکرده اند بر این اساس فروشگاه ها هم نمی توانند از جانب خودشان لوازم خانگی را گران کنند و درصورتی که بخواهند کالایشان را به قیمت مصوب بفروشند باید فهرستی از طرف شرکت تولید کننده داشته باشند.

*چرا تا کنون و در سال جدید این فهرست قیمتی اعلام نشده است؟

**چون این فهرست باید از طریق سازمان صنعت و معدن به نمایندگان و زیر مجموعه هاشان اعلام شود تا آنها هم بتوانند کالاهایشان را بر اساس قیمت های جدید به فروش برسانند.

*اصلا دلیل گران شدن لوازم خانگی چیست؟

**گران شدن موارد اولیه که در اثر گرانی در ارز اتفاق می افتاد.مواد اولیه ما پتروشیمی و آهن آلات است که مقداری افزایش داشته است و از آن جایی که اینها در صنف لوازم خانگی سهمی دارند و چون قیمت اینها هنوز اعلام نشده است در صورتی که تولید کننده ای بخواهد کالایی تولید بکند باید بر اساس همان قیمت قبل تولید کنند.

*الان این گرانی در مشهد اتفاق نیفتاده یا در کل کشور؟

**نه در مشهد این اتفاق نیفتاده است در حالیکه در شهر هایی مثل تهران چون مشتقات تولید لوازم خانگی که قبلا بر اساس قیمت بشکه نفتی ۴۰ دلار تولید میشده است و الان باید بر اساس بشکه ای  ۶۰ دلار تولید می شود خب بی تاثیر نیست در حالیکه این اتفاق در مشهد نیفتاده است.

*در صورتی که فهرست قیمتی اعلام شود به چه میزان بر قیمت لوازم خانگی افزوده خواهد شد؟

**حدود ده درصد ولی هنوز مجوزی از طرف سازمان صنعت و معدن بر این مبنی صادر نشده است.

*ولی در اخبار آهمده بود که چند ماهی است تولید کنندگان بدون اینکه لوازم را روانه بازار کنند در حال تولید هستند. این شایعه صحیح است؟

**نه اصلا یک چنین چیزی نیست. و ما هیچ تولید انبوهی نداریم ولی متاسفانه این اخبار چیزی جز شیطنت نیست. هر چند بازار لوازم خانگی روزهای رکود خود را سپری می کند و فروشندگان سود قانونیشان را دریافت نمی کنند. در حالیکه بازار ما در حال حاضر از وجود انواع لوازم خانگی اشباع شده است و هیچ کمبودی هم در این خصوص نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.