دومین کنگره سراسری حزب اعتماد ملی که عصر روز گذشته (جمعه) برگزار شد، در نهایت با درگیری به پایان رسید.

درگیری در کنگره حزب اعتماد ملی/ همایشی که به «زد و خورد» انجامید

قدس آنلاین: دومین کنگره سراسری حزب اعتماد ملی، عصر روز گذشته (جمعه) با حضور تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و مسئولین کشوری در کانون توحید تهران برگزار شد.  

پس از پایان بخش نخست کنگره که با سخنرانی چهره‌های سیاسی همراه بود، قرار بود در بخش دوم، اساسنامه این حزب با قانون جدید احزاب تطبیق و اعضای شورای مرکزی انتخاب شوند که به درگیری اصلاح طلبان منجر شد.  

در بخش دوم کنگره،  نمایندگان احزاب «ندای ایرانیان» و «همبستگی دانش آموختگان» (هدا) که طبق روال باید کنگره را ترک می‌کردند،  با حضور در جایگاه هیئت رئیسه در روند بررسی اساسنامه و انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اخلال ایجاد کردند و این اخلال در نهایت با درگیری شدید و زد و خورد عناصر احزاب ندا و هدا با اعضای اعتماد ملی به پایان رسید.   

پس از درگیری در کنگره حزب اعتماد ملی، محمدجواد حق شناس از اعضای شورای مرکزی این حزب با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود، اخلالگران در کنگره را به عنوان گروه «فشار» خطاب کرد و نوشت: کنگره حزب اعتماد ملی که با شعار اتحاد و انسجام آغاز شد و با حضور بزرگان اصلاحات ادامه و با استقبال بی نظیر بیش از ۱۸۰۰ نفر روبرو شد با اقدامات سازمان یافته گروه فشار با اخلالگران روبرو شد و علیرغم رای اکثریت به شورای قبل، ناتمام ماند.

حزب اعتماد ملی هم با صدور بیانیه‌ای این درگیری را محکوم و خواستار برخورد وزارت کشور با عاملان آن که آنها را احزاب زیاده‌خواه و انحصار طلب نامید شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.