همدان - کارشناس مسئول معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه ملایر از صدور سند مالکیت برای ۷۰۰ هکتار از اراضی موقوفه شهرستان ملایر از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد که قرار است تا پایان امسال این تعداد به ۳ هزار هکتار برسد.

صدور سند مالکیت برای ۷۰۰ هکتار از اراضی موقوفه ملایر

به گزارش  قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، ابراهیم حسین‌خانی با بیان اینکه طی ماه رمضان در ۱۰ بقعه شهرستان ملایر برنامه‌های مختلفی در حال انجام است اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن، بیان احکام، نماز جماعت و... است.

وی گفت: این برنامه‌ها در چهار مکان در امامزاده عبدالله(ع) ملایر، تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، پارک بانوان و مقبره سیف‌الدوله به صورت ویژه برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از برگزاری خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه ملایر خبر داد و تأکید کرد: پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره، احکام، غرفه کودک، غرفه عفاف و حجاب و... از جمله برنامه‌های خیمه‌های معرفت در ایام ماه رمضان در بقاع متبرکه ملایر است.

وی از اطعام ۱۵ هزار نفر همزمان با ماه رمضان توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خبر داد و تصریح کرد: این اطعام از محل موقوفات سیف‌الدوله در راستای نیت واقف در شب‌های جمعه و لیالی قدر انجام می‌شود.

حسین‌خانی از برگزاری محافل انس با قرآن در چهار نقطه شهرستان شامل شهر ملایر، جوکار، ازندریان و اسلام شهر آق‌گل در لیالی قدر خبر داد و افزود: این محافل با حضور قاریان برجسته کشور و قاریان مصری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی گفت: این اداره سعی کرده همه هزینه‌های خود از جمله خرید هزینه‌های اطعام شامل برنج ایرانی، هزینه بنرهای اداری و سایر هزینه‌ها را از کالاهای ایرانی داشته باشد.

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه اوقاف باید در راستای نیت واقفان حرکت کند، بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته طرح تربیت حفاظ قرآن بوده که امسال نیز این طرح را داریم.

وی افزود: امسال با توجه به بحث کیفی‌سازی طرح تعداد سهمیه ما نسبت به سال گذشته کمتر است و برای شهرستان تعداد یک‌هزار نفر برای این طرح سهمیه بندی داریم.

حسین‌خانی یکی از مهمترین موضوعات اداره اوقاف و امور خیریه را بحث سند مالکیت اراضی اوقافی دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون برای ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان سند مالکیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای ۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان سند مالکیت صادر شد گفت: امسال طی برنامه‌ای که داریم قرار است برای ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان سند مالکیت صادر شود.

کارشناس مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۶ موقوفه در شهرستان ملایر به ثبت رسیده است، گفت: در سال جاری نیز یک مورد وقف در زمینی به مساحت ۵ هزار متر در روستای کسب داشته‌ایم که مراحل قانونی ثبت آن در حال انجام است.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۲۴ مورد وقف در شهرستان به ثبت رسید که امیدواریم با توجه به نیازهای شهرستان امسال نیز شاهد ثبت وقف‌های جدید باشیم.

حسین خانی با اشاره به بدهی ادارات شهرستان به اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: در صورت پرداخت بدهی‌ها خدمات‌دهی اوقاف به بخش‌های مختلف بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه‌های اداره اوقاف و امور خیریه پروژه تجاری میدان جهاد است که در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ساخت آن اشتغال زیادی در شهرستان ایجاد می‌شود.

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به کمک‌های اداره اوقاف در بخش درمانی بیمارستان امام حسین(ع) طی سال گذشته افزود: ۲ میلیارد تومان تجهیزات و کمک به ساخت اورژانس در راستای نیت واقف صورت گرفت.

وی اضافه کرد: امسال نیز برنامه کمک به مجموعه ۳۲ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر را در برنامه داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.