منابع عراقی می‌گویند رهبر جریان صدر عراق با تمدید دوره نخست‌وزیری العبادی در ازای ۹ شرط موافقت کرده است.

موافقت صدر با تمدید دوره نخست‌وزیری العبادی در ازای ۹ شرط

قدس آنلاین: روزنامه العربی الجدید قطر به نقل از "یک وزیر دولت عراق" اعلام کرد: مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با تمدید دوره نخست‌وزیری حیدر العبادی در ازای پایبندی به برنامه فراگیر مورد نظر ائتلاف سائرون موافقت کرده است.

به گفته این وزیر عراقی که نام او فاش نشده، این برنامه شامل تشکیل دولت ملی به دور از سهمیه‌بندی طایفه‌ای در توزیع پست‌ها، انتخاب وزرای شایسته، تعهد درباره محاکمه فاسدان، اعلام استراتژی برای کاهش فقر و بیکاری، بازسازی شهرهای تخریب شده عراق، اقدام منصفانه درباره خانواده‌های تروریست‌ها، حل مشکل برق، تعهد درباره بیرون کردن نیروهای خارجی از عراق و ایجاد سیاست خارجی مستقل به دوراز هرگونه دخالت خارجی است. همچنین العبادی باید هر سال برنامه دولتی خود را به روز کند و اگر در اجرای آن شکست بخورد رأی اعتماد از او در پارلمان باز پس گرفته می‌شود.

وی گفت: برنامه‌ای که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به ائتلاف النصر مطرح کرده کلیات محسوب می‌شود و  العبادی موافقت اولیه با دوره دوم نخست‌وزیر خود را یک تحول بزرگ می‌داند.

این وزیر گفت: ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی و القرار به رهبری اسامه النجیفی و الحکمه به رهبری عمار الحکیم با ائتلاف سائرون و النصر خواهند بود که بیش از ۱۴۰ کرسی پارلمان را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر جاسم الحلفی، از اعضای ائتلاف سائرون گفت: طی روزهای آتی با مرجعیت دینی و هم‌پیمانان جریان صدر مشورت‌هایی صورت خواهد گرفت. تنها شخصیت‌های متهم به فساد در دولت آتی کنار گذاشته می‌شوند و این شخصیت‌ها و صاحبان طرح‌های طایفه‌ای جزو ائتلاف ما نخواهند بود. گزینه ما ملی باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.