قزوین_ نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سالجاری در زمینه توسعه صنعت و ارتقای آن، تولیدات داخلی و اشتغال اعتبارات مناسبی در اختیار پژوهش، صنعت و ارتقای این صنعت توسط مجلس شورای اسلامی، اختصاص داده شده و افزایش مناسبی در مجموع استان های کشور از جمله استان قزوین صورت گرفته است.

افزایش اعتبارات بخش تولیدات داخلی قزوین در سال جاری/ دولت هوشیارانه در مذاکرات وارد شود

بهمن طاهرخانی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: باتوجه به وضعیت حاکم نظام بین الملل، نباید منتظر ظرفیت و فرصت کشورهایی که دارای پیشرفت علمی، اقمار غرب و سردمداران آمریکا است، باشیم و باید به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی خود اکتفا کنیم و قدرت علمی خود را با ابتکار عمل خود توانمند سازیم. 

وی افزود: باید مخترع و ابتکار کننده سیستم های جدید فکری در تمام ابعاد اعم از عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی باشیم و بتوانیم با استفاده از توان مردم، دانشمندان، نخبگان و جوان ها، ظرفیت های داخلی را افزایش دهیم و به ظرفیت های خارج از کشور پایبند نباشیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سالجاری در زمینه توسعه صنعت و ارتقای آن، تولیدات داخلی و اشتغال اعتبارات مناسبی در اختیار پژوهش، صنعت و ارتقای این صنعت توسط مجلس شورای اسلامی، اختصاص داده شده و افزایش مناسبی در مجموع استان های کشور از جمله استان قزوین صورت گرفته است و در صورت اعلام بودجه، افرادی که توانمندی اشتغالزایی دارند می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

طاهرخانی یادآور شد: کیفیت محصولات داخلی باید حداقل همسان و برابر با کیفیت کالای خارجی و متناسب با ذوق و علاقه مردم باشد که اگر این امر محقق شود، قاچاق کالا و ارز در سطح کشور کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: صحبت هایی که مقام معظم رهبری در دیدار ماه مبارک رمضان سالجاری مطرح کرده اند، رهنمودهایی را در چند جهت نشان داده است؛ در درجه نخست اینکه در مذاکرات کاملا هوشیارانه و مدبرانه وارد شویم و ثانیا اینکه عملکرد کشورهای اروپایی از جمله کشورهای غرب و آمریکا، در گذشته نشان می دهد این کشورها در مذاکرات، صداقتی نشان ندادند و صداقت آنها جای سوال بوده است؛ لذا پایه این مذاکرات جدید و ادامه برجامی که به اروپا واگذار شده، بر اصل بی اعتمادی استوار  است و موضوعی که رهبری عنوان کردند راهگشا بود تا دیپلمات ضمن مذاکرات، کاملا هوشیارانه در آن شرکت کنند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: رهبری در این دیدار عنوان کردند که :« مخالف مذاکرات به این معنا نیستم که مذاکرات انجام نشود اما به این مذاکرات اعتماد ندارم»؛ این صحبت و بیانات نقطه تام و هشداری برای مسوولان است که مبادا در مذاکرات مرغوب و منفعل باشند بلکه قاطعانه و با درنظرگرفتن منافع مردم، کشور و ملت و امنیت وارد مذاکره شوند.

طاهرخانی گفت: اگر مبنای مذاکرات یک مبنای منطقی و توالی مناسبی داشته باشد که یک خروجی از آن داشته باشیم و آن این است که مردم و ملت کشور در امنیت باشند و امتیازی به اروپائیان و آمریکا ندهیم که بر ما حاکم شود، تحقق این امور وظیفه دولت است؛ دولت باید در کمال آگاهی و هوشیاری با استفاده از دیپلمات های مجرب برجام را ادامه دهد و در صورتی که اروپایی ها حق را به رسمیت نشناختند، تصمیمی را اتخاذ کنند که برای عظمت و بزرگی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.