قدس انلاین : ورزشکاران دوومیدانی خراسان رضوی مستعد هستند و در صورت تلاش روز افزون آنها و حمایت مسئولان مانند وضعیت کنونی، می‌توانند در آینده به المپیک ۲۰۲۰ راه یابند.

آماده‌سازی دو و میدانی‌کاران خراسان رضوی برای حضور در انتخابی المپیک ۲۰۲۰
ورزش دوومیدانی خراسان رضوی یکی از ورزش‌های مفرح و پر انرژی بوده که اصطلاح "مادر تمامی ورزش‌های دنیا" را به خود اختصاص داده است، ورزشکاران بسیاری در سراسر جهان به ورزش دوومیدانی می‌پردازند و رقابت میان آنها تنگاتنگ است.

ایران به عنوان یکی از رقیبان حرفه‌ای دوومیدانی در دنیا بوده که اعضای خراسانی نیز شامل آنها می‌شوند، ورزشکارانی مانند شاهین مهردلان، حسن تفتیان و نظایر آنها از ورزشکاران مستعد استان هستند که تاکنون در مسابقات بسیاری شرکت کرده و توانستند با برنامه ریزی مستمر مقام‌های متعددی را به دست آورند.

ورزشکاران خراسان رضوی به ویژه مستعدان و مدال‌آوران کشوری، آسیایی و نظایر آنها به بهترین نحو ممکن حمایت شده و تمرینات آنها به صورت مداوم اجرا می‌شود، امکانات ورزشی به راحتی در اختیار آنها قرار گرفته و شرایط برای پیشرفت آنها فراهم شده است، با این تفاسیر حضور ورزشکاران در المپیک 2020 پیش‌بینی می‌شود.

رکورد ورود به رقابت‌های آسیایی را شکستم

شاهین مهردلان؛ قهرمان کشوری دوومیدانی در ارتباط با فعالیت خود در این رشته اظهار داشت: روزانه دو جلسه تمرین در اختصاص با ورزش دوومیدانی برگزار می‌شود که در هرکدام از جلسات به طور میانگین دو تا سه ساعت فعالیت دارم، هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و از فعالیت کامل ورزشی اجتناب نمی‌کنم.

وی تصریح کرد: تمامی امکانات نظیر اسکان مناسب، تغذیه کامل، پاداش مطلوب، تأمین مکمل‌های ورزشی و نظایر آنها در اختیارم قرار گرفته و به راحتی به فعالیت ورزشی می‌پردازم، تاکنون برای مسابقات اخیر که رکورد ورود مسابقات آسیایی را شکستم حدود 20 میلیون ریال جوایز از سوی هیئت دوومیدانی خراسان رضوی اهدا شد.

حقوق ورزشکاران خراسان رضوی ناچیز است

قهرمان کشوری دوومیدانی با اشاره به این که قرار بر اهدای جوایزی توسط اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و فدراسیون دوومیدانی شده، گفت: در حال حاضر با همکاری هیئت و اداره کل ورزش و جوانان استان در سوییت جداگانه در مجموعه ورزشی کوثر به تمرین و فعالیت می‌پردازم و کسب مقام قهرمانی آسیایی را پیش‌بینی می‌کنم.

مهردلان ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات ورزشکاران استان، نحوه زندگی و درآمد آنها است، البته صندوقی با عنوان حقوق قهرمانی وجود دارد که به ورزشکاران مدال‌آور اختصاص می‌یابد اما برای ادامه چرخه زندگی کفاف نمی‌دهد و باید شغل جداگانه‌ای یافت، در واقع حقوق دریافتی برخی از ورزش‌ها به چند نسل بعد می‌رسد اما حقوق دوومیدانی حتی برای زندگی شخصی ورزشکار ناچیز است.

درآمد ورزشکاران استان برای تامین مخارج زندگی آنها کافی نیست

امیرعلی سعادتمند؛ رئیس هیئت دوومیدانی خراسان رضوی، در ارتباط با دغدغه‌های ورزشکاران و مدال‌آوران خراسان رضوی اظهار داشت: تاکنون تیم دوومیدانی خراسان رضوی بیشترین مدال را در سطح قهرمانی کشوری دارد، همچنین بیشترین ورزشکاران در رقابت‌های داخل سالن تهران از خراسان رضوی هستند.

وی تصریح کرد: حقوق تعلق یافته برای ورزشکاران قهرمانی کشوری و نظایر آنها بسیار اندک بوده اما هیئت دوومیدانی خراسان رضوی و اداره کل ورزش و جوانان استان تا حد توان خود سعی بر تأمین بودجه آنها دارد، همچنین در حال حاضر قرار بر اعزام شاهین مهردلان به مسابقات اروپا به مدت 6 روز در ماه آتی شده است.

توانایی ورزشکاران برای حضور در مسابقات 2020

رئیس هیئت دوومیدانی خراسان رضوی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان اعزام ورزشکار به اروپا را تایید کرده و مبلغ مورد نظر را در اختیار هیئت گذاشت، تاکنون تلاش بسیاری برای پیشرفت ورزشکاران استان شده که این تلاش‌ها بی پاسخ نماند، از این پس نیز هیئت امید بر مدال‌آوری در سطوح جهانی و مسابقات 2020 دارد توسط ورزشکاران استان دارد.

سعادتمند ادامه داد: حسن تفتیان نیز از سوی فدراسیون دوومیدانی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و هیئت استان مورد حمایت کامل قرار گرفته و هم‌اکنون در پاریس فرانسه در حال فعالیت ورزشی است، البته شاهین مهردلان هنوز مانند تفتیان مورد حمایت واقع نشده اما تا زمان رسیدن وی به ورزشکار حاضر در پاریس، حمایت‌های آن دو برابر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.