ملی پوشان والیبال ایران دومین دیدار خود در لیگ ملت ها را با پیروزی پشت سرگذاشتند.

تیم ملی والیبال ایران برابر استرالیا به پیروزی رسید/ اولین برد در لیگ ملت‌ها

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از نخستین هفته لیگ ملت ها از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز شنبه به مصاف تیم ملی استرالیا رفت و موفق شد در سه ست متوالی این تیم را با شکست بدرقه کند. ملی پوشان کشورمان سه ست این دیدار را با نتایج مشابقه ۲۵ بر ۲۳ به پایان بردند. 

ست نخست؛ پیروزی در جدالی سخت
در این مسابقه که به میزبانی فرانسه آغاز شد و استقبال کمتری نسبت به دیدار با میزبان از آن صورت گرفته بود، شاگردان کولاکوویچ ست نخست را با کسب اولین امتیار آغاز کردند اما در ادامه رقابت نزدیکی با حریف داشتند. کولاکوویچ در شروع این دیدار از دو بازیکن جوان در ترکیب استفاده کرده بود. 

ملی پوشان ایران با نمایش خوبی که داشتند وقت اول استراحت فنی را از استرالیا بردند اما در ادامه تیم حریف با سرویس های خوبی که زد در امتیاز ۱۱ با تیم ایران  مساوی کرد و توانست از اشتباهات بازیکنان ایران استفاده کند و حتی ۱۴ بر ۱۲ هم از تیم کشورمان پیش بیفتد. 

نبرد پایاپای دو تیم در امتیازات بعدی هم ادامه داشت و تا امتیاز ۲۱ پیش رفتند. استرالیا با سرویس های خوب و سرعتی سعی در گرفتن امتیاز از ایران داشت اما امیر غفور با هوشیاری توانست امتیاز برتری را برای ایران کسب کند. استرالیا هرچند این امتیاز را جبران کرد اما در سرویس توپ بازیکن این تیم به بیرون رفت تا ایران به امتیاز ۲۳ برسد و در ادامه موسوی یک دفاع خوب روی تور داشت تا تیم کشورمان در آستانه پیروزی در ست نخست قرار بگیرد. 

شاگردان کولاکوویچ هر چند دقت و تمرکز کافی برای استفاده درست از موقعیت ها را نداشتند اما دو امتیاز باقی مانده را نیز کسب کردند تا ست نخست این دیدار را ۲۵ بر ۲۳ از استرالیا ببرند. 

ست دوم؛ ایران به بازی برگشت و برد
دومین گیم از جدال ایران و استرالیا با برتری زردپوشان آغاز شد و کار به گونه ای پیش رفت که تیم رقیب وقت استراحت اول فنی را به سود خود خاتمه داد اما این شاگردان کولاکوویچ بودند که توانستند در سرویس و روی دفاع عملکرد بهتری داشته باشند و در امتیاز ۱۱ از حریف پیش گرفتند. با این حال استرالیا اجازه زیاد شدن فاصله را نداد. 

استرالیا که به نظر می رسید در ست دوم از ست اول با تمرکز بیشتری کارش را دنبال می کند زودتر از ایران به امتیاز ۱۴ رسید. در این لحظات  بازیکنان ایران تمرکز کافی را نداشتند و اشتباهی را مرتکب شدند که باعث از دست رفتن امتیازات شد. استرالیا با عملکرد خوب روی تور موفق شد وقت استراحت دوم را هم از ایران ببرد و ۱۶ بر ۱۴ پیش بیفتد. 

در ادامه کار تیم ایران توانست فاصله با حریف را نزدیک کند اما استرالیا هم در سرویس ها بهتر عمل کرد و هم در دریافت ها کم اشتباه تر بود و توانست ۲۰ بر ۱۸ پیش بیفتد. اما ملی پوشان کشورمان رقابت نزدیک را ادامه دادند و ۲۳ بر ۲۲ از حریف پیش افتادند. در این لحظات سرعت در دستور کار شاگردان کولاکوویچ قرار گرفت و پاسخ مثبت هم داد و در نهایت این ست را هم با نتیجه مشابه ۲۵ بر ۲۳ به پایان برد. 

ست سوم؛ اختلاف زیاد انگیزه ها را از بین برد
ملی پوشان ایران ست سوم را با قدرت شروع کردند و با نمایشی بهتر از دو ست اول و دوم فاصله امتیازی را با استرالیا زیاد کردند و فاصله زیادی هم با حریف داشتند اما همین فاصله باعث شد در برخی لحظات ملی پوشان کشورمان تمرکز کافی را نداشته باشند و حریف خود را نزدیک کند. 

با این حال در امتیازات پایانی تمرکز به بازیکنان برگشت و توانستند با یک نمایش خوب و دلپذیر توانستند این ست را با پیروزی پشت سر بگذارند تا در مجموع ۳ بر صفر برابر استرالیا به برتری برسند و نخستین پیروزی خود را در لیگ ملت های والیبال ثبت کنند.

شاگردان کولاکوویچ در سومین دیدار خود روز یکشنبه به مصاف تیم ملی والیبال ژاپن خواهند رفت. 

تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۸ ششمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می شود، در حالی تجربه می کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای دومین سال متوالی در این رقابت ها بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در پنج دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۷) به میدان رفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.