یزد- قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد گفت: هزار و ۳۰۰ خانوار در سال ۹۶ از تحت حمایت کمیته امداد استان یزد خارج و به همین تعداد خانوار برای استفاده از خدمات متنوع این نهاد وارد چرخه حمایتی شدند.

هزار و ۳۰۰ خانوار از حمایت کمیته امداد استان یزد خارج شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از کمیته امداد استان یزد، جلسه هم‌اندیشی با حضور مدیران روابط عمومی بانک‌ها و جمعی از مسئولان کمیته امداد استان یزد به‌منظور بررسی راهکارهای عملی برای تبدیل مشارکت‌های مردمی از حالت دستی و سنتی به سمت پرداخت‌های الکترونیکی برگزار شد.

رضا زارع زاده مهریزی در این جلسه بابیان اینکه این نهاد خدمات متنوعی را به جامعه هدف تحت حمایت ارائه می‌کند، گفت: هزار و ۳۰۰ خانوار در سال ۹۶ از تحت حمایت کمیته امداد استان یزد خارج و به همین تعداد خانوار برای استفاده از خدمات متنوع این نهاد وارد چرخه حمایتی شدند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد افزود: این نهاد به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه حمایتی در کشور برای تمامی نیازهای خانوار تحت حمایت از تولد تا زمان فوت در بخش‌های مختلفی ازجمله درمانی، تحصیلی، آموزشی، اشتغال، ازدواج و مسکن برنامه دارد و با مشارکت خیران در حال خدمت‌رسانی به آنان است.

وی بابیان اینکه رسالت اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانوار تحت حمایت است، افزود: کمیته امداد به‌مثابه درمانگاهی است که نیازمندان پس از ورود به این درمانگاه فقر بر اساس نیازمندی که دارند خدمات دریافت می‌کنند و درنهایت باکار و تلاش و کسب درآمد پایدار به خودکفایی رسیده و از حمایت خارج می‌شوند.

زارع زاده با اشاره به اینکه این نهاد در تلاش است پرداخت صدقه و تمامی کمک‌های مردمی از حالت دستی به‌صورت الکترونیکی تبدیل شود، گفت: تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم کمیته امداد موظف است ۸۰ درصد کمک‌های مردمی را به‌صورت الکترونیکی دریافت کند و بانک‌ها ازجمله ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند کمیته امداد را در تحقق این هدف و ترویج فرهنگ پرداخت کمک‌ها به شیوه الکترونیکی یاری کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های پرداخت الکترونیکی گفت: اهدای کمک‌ها به‌صورت الکترونیکی علاوه بر سهولت و سرعت در پرداخت از بسیاری از هزینه‌ها همچون هزینه نصب و تعمیر صندوق صدقه، جمع‌آوری و شمارش وجوه جلوگیری می‌کند.

 قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد در ادامه بابیان اینکه شش درصد از جمعیت استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: ۲۱ هزار خانوار با جمعیت ۳۸ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند و معادل همین تعداد نیز به‌صورت مقطعی از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.