قدس آنلاین:برخی شرکت های هواپیمایی همزمان با نزدیک شدن به تعطیلات نیمه خرداد موقعیت را غنیمت شمرده و همزمان با افزایش تقاضا، بازار سیاه برای عرضه بلیت ایجاد کرده اند.

 اوج گیری دلهره آور مافیای پرواز درروزهای تعطیل

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از ایرنا، طی ۴۸ ساعت گذشته نرخ سرسام آور بلیت پروازهای داخلی سوژه ای برای شبکه های مجازی شده و برخی شرکتها با توجه به افزایش تقاضای سفر در تعطیلات پنج روزه نیمه خرداد پروازهای خود را حتی تا سه برابر قیمت روزهای عادی نرخ گذاری کرده اند.

در این میان کلانشهر مشهد نیز با دارا بودن دومین فرودگاه پرترافیک کشور از این بازار سیاه درامان نمانده و اعمال نرخ های مختلف از ۵۰۰ هزار تا ۶۵۰ هزار تومان برای پروازهای مشهد - تهران و همچنین نرخ های حداقل ۲برابری برای شهرهای پرتقاضا به گوش می رسد.
البته با جستجو در سایتهای اینترنتی نرخ پرواز مشهد - تهران در روز ۱۲ و ۱۳ خرداد توسط شرکتهای مختلف از ۱۱۲ هزار تا ۵۶۰ هزار تومان و بلیت تهران - مشهد برای ۱۶ خرداد ماه با نرخ های متغیر از ۱۴۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.
یکی از شهروندان مشهد در این باره گفت: هنگامی که در اولین روز هفته جاری برای خرید بلیت پرواز مشهد - تهران برای تعطیلات هفته آینده به دفتر هواپیمایی مراجعه کردم با نرخ های گزاف روبرو شدم.   
حمید عمادی افزود: وقتی علت این افزایش نرخ را پرسیدم گفتند تقاضا برای سفر زیاد است و پروازها به سرعت پر می شوند.

* با هرگونه گران فروشی برخورد می شود
مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز در این باره  گفت: آزادسازی نرخ و چارتر فروشی این تبعات را نیز به همراه دارد.
حمیدرضا کریم افزود: به طور معمول گران فروشی ها خارج از شبکه توزیع و عرضه بلیت و توسط شرکتهای زیرزمینی اعمال می شود. وی اظهار داشت: در صورت وجود شکایت مردمی این سازمان به طور جدی با هر تخلف برخورد خواهد کرد.

*محکومیت یک میلیاردی برای ۴۶ تخلف شرکتهای هواپیمایی
کریم گفت: پارسال به ۴۶ پرونده تخلف شرکتهای هواپیمایی رسیدگی شد و این شرکتها در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۹۷۵ ریال محکوم شدند.
وی افزود: هرگونه گران فروشی در هر صنفی تخلف است لذا شهروندان می توانند در صورت مشاهده این تخلفات موضوع را به اداره تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

*نرخ ها شناور است
مدیرکل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بهای بلیت هواپیما شناور است و شرکتهای هواپیمایی نرخ ثابت ندارند.
حسین ترابیان افزود: نرخ ها در برخی روزها ارزان تر و در برخی روزها گرانتر است.
وی اظهار کرد: شهروندان به فضای مجازی اطمینان نکنند و برای آگاهی از نرخ پروازها به سایتهای مرجع و مورد تایید مراجعه نمایند.

*سایتهای متخلف و گران فروش از تهران هدایت می شوند
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان‌رضوی نیز گفته است: اغلب سایتهایی که بلیت پرواز با نرخ زیاد به فروش می رسانند از تهران هدایت می شوند.
سعید ولی زاده افزود: سقف قیمت بلیت مشهد - تهران در ایام تعطیلات نیمه خرداد ماه طبق نرخ مصوب بین ۲۲۰هزار تا ۴۵۰ هزار تومان است و فروش بلیت بیش از این نرخ تخلف و گران فروشی است.
وی اظهار داشت: تمام سایتهای فروش بلیت در داخل استان به صورت مداوم بررسی می شود و چنانچه تخلفی مشاهده شود با همکاری پلیس فتا با آنها به صورت قاطع برخورد خواهد شد.
وی گفت: از یک ریال افزایش قیمت نیز نخواهیم گذشت لذا شرکتهای هواپیمایی نرخ مصوب در عرضه بلیت را مدنظر داشته باشند.
ولی زاده افزود: شهروندان نیز برای تهیه بلیت به دفاتر مجاز مراجعه کنند تا در دام سایتهای غیرمجاز و کلاهبردار گرفتار نشوندو مشکلات احتمالی را گزارش کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.