همدان - رئیس اوقاف و امور خیریه کبودرآهنگ از وقف یک ساختمان همزمان با طرح «ضیافت الهی» در این شهرستان خبر داد.

 ثبت یک وقف جدید در کبودرآهنگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، احمد زارعی از ثبت یک مورد وقف جدید در سطح شهرستان کبودرآهنگ همزمان با اجرای طرح ضیافت الهی خبر داد و اظهار کرد: واقف خیراندیش پوران عنایت یک باب ساختمان نوساز را در این روزهای مبارک وقف کرد.

وی با اشاره به اینکه متراژ این زمین ۲۰۰ متر مربع است که در روستای علیصدر وقف شد، گفت:نیت واقف برای ساخت مسجد امیرالمومنین(ع) روستای علیصدر است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کبودرآهنگ ارزش تقریبی ریالی این موقوفه را یکصد میلیون تومان دانست و افزود: در بسیاری از روایات اسلامی از وقف به « صدقه جاریه » تعبیر شده که دارای ثواب و فضیلت‌های فراوانی است.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش امام صادق(ع) هنگامی که انسان می‌میرد، پرونده عمل او بسته می‌شود مگر اینکه سه چیز باقی مانده باشد و آن صدقه جاریه، سنت و رسم نیکی و فرزند صالح است، خاطرنشان کرد: انسان‌های بزرگ با اعمال خوب و نیکو نام و رسمی را از خود بر جای می‌گذارند که حتی پس از مرگ نیز از آنها یاد می‌شود.

زارعی از برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان شاخص شهرستان کبودراهنگ در ماه رمضان خبر داد و برپایی خیمه معرفت، غرفه «کودک و نوجوان»، «مشاوره» و «همه واقف باشیم» در قالب خیمه‌های معرفت در آستان امامزادگان شاخص شهرستان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.