اهواز- مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با قدردانی از همت عالی مردم در این زمینه بازسازی عتبات اظهار کرد: عتبات تاریخ ساز و احیای آن برای نسل آینده است، که اولین پروژه آن ایوان طلای علوی بود که بانوان خوزستانی ۲۷ کیلو طلا برای آن هدیه کرده اند.

بانوان خوزستانی طلایه دار بازسازی عتبات هستند/ ۲۷ کیلو طلا سهم بانوان خوزستانی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ حجت الاسلام سید محمود موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اقدامات ویژه استان را با مشارکت مردم خواند و گفت: در سال ۹۳ به عنوان استان نمونه در این رابطه انتخاب شدیم، مردم در این زمینه نقش مالی قابل قبولی دارند و با وجود تمام مشکلاتی که دارند هدیه و نذر برای ائمه را فراموش نمی کنند.

 حجت الاسلام موسوی با قدرانی از همت عالی مردم در این زمینه اظهار کرد: پروژه های انجام شده تاریخ ساز و احیای آن برای نسل آینده است، که اولین پروژه آن ایوان طلا بود که بانوان خوزستانی ۲۷ کیلو طلا برای آن هدیه کرده بودند.

وی با اشاره به انجام صفر تا صد پروژه بازسازی و مرمت گنبد حرم حضرت علی (ع) توسط مردم خوزستان افزود: در کمتر از یک سال به همراه تولیت حرم این کار را انجام دادیم که سهم ما ۹۰ درصد کار بود، و در کنار آن  بازسازی و مرمت تمام ۱۶۰ نقاط آسیب دیده حرم حضرت زینب (س) از سال ۹۵ و مرمت آن بوده است.

این مسئول با اعلام این موضوع که  تمام هزینه بازسازی حرم بانوی کربلا را نیز بانوان آبادان متحمل شده اند، ادامه داد: کارهای بزرگی چون سیستم اطفا حریق، آب تصفیه، ساخت قاطع در حرم حضرت علی (ع)، پروژه هایی چون ساخت ۶ در از حرمین عسگرین نیز انجام شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ساخت دو در از حرم مسلم ابن عقیل(ع) از سوی عتبات خوزستان افزود: با رعایت مسائل شرعی نیازهای حرم را خریده و بعد آن را به عتبات می فرستیم. همچنین  پروژه بزرگ ما در کاظمین مسقف کردن۹ هزار و ۳۵۰ متراز خیابان  صاحب الزمان (عج)  برای زائران با کلیه امکانات است.

وی مضیف ۵ طبقه با دو هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در حرم حضرت زینب(س)، نصب دو کتیبه سر در حرم امام حسین(ع)،  و ... را از دیگر اقدامات برشمرد.

 حجت الاسلام موسوی با تاکید بر کمک های مردمی و نداشتن هیچ گونه اعتبارات دولتی از لزوم تامین سریع طرح های در حال اجرا گفت و اظهار کرد: توسعه حرم امیرالمومنین(ع) از ۱۱هزار  به ۳۰۰ هزار مترمربع  رسیده است. اولین پروژه در حال انجام مشارکت در این توسعه حرم علوی دو هزار متربع بوده که هزار متر مربع آن تامین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.