کرمان - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ویژه‌ برنامه های بزرگداشت ارتحال امام راحل (ره) در کرمان را تشریح کرد.

ویژه‌ برنامه های بزرگداشت ارتحال امام راحل (ره) در کرمان تشریح شد

​به گزارش  قدس آنلاین، مهدی صدفی پیش از ظهر یکشنبه در بیست و نهمین سالگرد ملکوتی امام راحل (ره) گفت: امام (ره) الگوی همه خوبی‌ها و نیکی‌ها در جامعه هستند و ما باید از سیره زندگانی امام راحل در جهت ترویج خوبیها و ارزش‌ها برای نسل جوان و آیندگان استفاده کنیم.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که امروز ملت ایران افتخارات خود را مرهون مجاهدت‌های امام خمینی (ره) می‌داند.

صدفی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه «کیست امام راحل را آنطوری که بوده بشناسد» بیان داشت: این ایام فرصت بسیار مناسبی است که بتوانیم به تبیین سیره و اندیشه‌های ارزشمند امام بپردازیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: ستاد بزرگداشت ارتحال امام راحل (ره) در همه شهرستانها و بخش‌ها با حضور همه اقشار مردم، نهادها، مراکز اجتماعات مردم مثل تکایا و مساجد با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها برگزار خواهد شد.

صدفی افزود: از روز ۱۲ تا ۱۶ مردادماه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در قالب برنامه‌های فرهنگی، علمی، نمایشگاهی، قرآنی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.

«آیت الله حسینی بوشهری» سخنران مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل (ره)

وی ادامه داد: در مساجد، تکایا، حسینیه ها و...برنامه هایی برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام برگزار می شود اما مراسم محوری در عصر ۱۴ خرداد در مصلی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری و همراه با مداحی حاج مجتبی رمضانی و اجرای برنامه های جنبی برگزار می شود.

وی به رویکرد مهم و اصلی ستاد بزرگداشت ارتحال امام راحل (ره) اشاره کرد و ابراز داشت: بهره‌گیری از بعد تبیینی زندگی امام و خاطرات جاودانه ایشان توسط وعاظ و افراد صاحب نظر از مهمترین رویکردهای ستاد بزرگداشت است.

صدفی خاطرنشان کرد: امسال اعزام زائران به مرقد امام (ره) به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان صورت نمی‌گیرد اما دوستداران و رهروان امام راحل می‌توانند به صورت انفرادی و شخصی به مرقد امام برای شرکت در مراسم حضور پیدا کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان یادآور شد: برنامه‌های ستاد بزرگداشت امسال در قالب فعالیت‌های فرهنگی علمی و... و. پیش‌بینی شده است.

وی به بعضی از برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: برگزاری برنامه‌هایی همراه با جمع‌خوانی قرآن در مساجد و تکایا از ساعت شش بعد از ظهر تا قبل از اذان مغرب، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، برگزاری ویژه برنامه کودک و نوجوان در محل کانون فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری برنامه‌هایی در محل آموزش و پرورش، دعوت از سخنرانان، دانشمندان و اعزام آنها به روستاهای مختلف با همکاری اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که در این سه روز پیش‌بینی شده است.

صدفی ادامه داد: ویژه برنامه روحانیون، غبار روبی از قبور شهدا، مسابقه فرهنگی از وصیتنامه حضرت امام راحل به صورت سراسری و مشترک، نشست‌های علمی، فرهنگی، بصیرتی در مساجد و راه‌اندازی دسته‌جات سوگواری از دیگر برنامه‌های ستاد ارتحال حضرت امام (ره) است.

نمایش فیلم مستند «زندگی به سبک روح‌الله» در پارک ها

وی اظهار داشت: ویژه برنامه‌ای در روز ۱۳ خرداد در همه دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

صدفی از نمایش فیلم مستند زندگی امام خبر داد و تصریح کرد: با همکاری شهرداری فیلم مستند «زندگی به سبک روح‌الله» در پارک‌ها نمایش داده خواهد شد.

وی به بهره‌گیری از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: نمایش کلیپ‌ها و آنونس‌ در فضای مجازی، چاپ بروشور و ویژه‌نامه و برگزاری مسابقات ورزشی تحت عنوان یادگار امام از جمله برنامه‌های ویژه ارتحال امام راحل است.

صدفی گفت: روز پانزدهم خرداد ویژه برنامه‌ای توسط ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) تدارک دیده شده که در حرم شهدای گمنام برگزار خواهد شد و همچنین از ۱۲ تا ۱۶ در همه بقاع متبرکه مراسم خاص این سه روز برگزار می‌شود.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.