قدس آنلاین:مدیرکل راه آهن خراسان گفت: حمل و نقل ریلی بین الملل در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نسبت به سال گذشته ۴۲۴ درصد رشد داشته است.

رشد حمل ونقل بین المللی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس


به گزارش قدس آنلاین؛ هادی ضیایی مهر گفت: در سال گذشته، ۳۵ هزار تن بار معادل ۶۰۰ دستگاه واگن در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بارگیری و تخلیه شده که نسبت به سال گذشته، ۴۲۴ درصد رشد داشته است.

 وی گفت: از میزان بار حمل شده ۲۶ هزار تن مربوط به واردات، ۶ هزار تن ترانزیت و ۳ هزار تن صادرات بوده که ۲۰ هزار تن کالاهای وارداتی شامل حبوبات، غلات و ...، ۶ هزار تن کالای ترانزیتی بنزین و ۵ هزار تن پنبه وارداتی به مقصد منطقه ویزه اقتصادی سرخس حمل و تخلیه شده است.

وی در خصوص مبادی بارهای منطقه ویژه گفت: بیشترین سهم بارگیری این حمل و نقل با ۵۱ درصد مربوط به کشور قزاقستان به تناژ ۱۸ هزار تن و کشور ازبکستان با سهم ۳۴ درصدی و مابقی به میزان ۱۲ هزار تن از روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ... سایر کشورهای اسیای میانه بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از مشهد؛ ضیایی مهر، افزایش تعاملات مابین راه آهن و منطقه ویژه، اعطای تخفیف در تعرفه ها، افزایش سکوهای تخلیه و بارگیری، فراهم نمودن امکان تخلیه بارهای فله را مهم‌ترین عوامل رشد چشم‌گیر حمل و نقل ریلی این منطقه برشمرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.