قدس انلاین : تعدادی از رانندگان تاکسی سبزوار علیه فعالیت غیرقانونی 2 سامانه اینترنتی تاچ‌سی و اسپات مقابل فرمانداری این شهرستان اعتراض کردند.

اعتراض جمعی از رانندگان تاکسی علیه 2 سامانه اینترنتی در سبزوار
 تعدادی از رانندگان تاکسی سبزوار ظهر امروز به دلیل فعالیت غیرقانونی دو سامانه اینترنتی تاچ سی و اسپات مقابل فرمانداری این شهرستان اعتراض کردند و خواستار رسیدگی سریع مدیریت شهری نسبت به این موضوع شدند.

اعتراض‌کنندگان با در دست گرفتن نوشته‌هایی خطاب به مسئولان شهری اعلام کردند که «به‌داد 1200 دستگاه تاکسی و 100 شرکت تاکسی‌تلفنی در سبزوار برسید.»

نماینده رانندگان تاکسی معترض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: سامانه اینترنتی چیتکس تحت نظارت سازمان حمل‌ونقل مسافر و بار شهرداری سبزوار به‌عنوان تنها سامانه قانونی در سبزوار به فعالیت می‌پردازد و مابقی سامانه‌های اینترنتی حمل‌ونقل غیرقانونی است.

قاسم افچنگی بابیان اینکه سامانه‌های اینترنتی تاچ‌سی و اسپات از سوی شرکت‌های خصوصی در سبزوار به‌صورت غیرقانونی نسبت جابه‌جایی مسافران درون‌شهری اقدام می‌کنند، افزود: حدود 1500 تاکسی، 140 تاکسی بی‌سیم و 110 شرکت تاکسی‌تلفنی در سبزوار فعالیت می‌کنند و سامانه‌های تاچ سی و اسپات با هزینه‌های بسیار محدودتری نسبت به نرخ‌های تاکسیرانی خدمات جابه‌جایی مسافران را ارائه می‌دهند.

وی با ابراز گلایه مبنی بر عدم نظارت مدیریت شهری بر فعالیت سامانه‌های اینترنتی در سبزوار، ادامه داد: تاچ‌سی و اسپات هیچ‌گونه مجوز فعالیتی در سبزوار ندارند و سازمان حمل‌ونقل مسافر و بار شهرداری سبزوار نیز به رانندگان تاکسی‌ها اعلام کرده بود، این سامانه هیچ‌گونه مجوزی از این نهاد ندارند.

لزوم برخورد مدیریت شهری با 2 سامانه تاکسی اینترنتی

نماینده رانندگان تاکسی معترض بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، این دو سامانه اینترنتی‌های خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده‌اند، ولی برای فعالیت در سبزوار مجوز داده نشده است.

افچنگی با بیان اینکه به‌دلیل ارائه خدمات این سامانه‌ها با نرخ محدود سبب رکود در فعالیت رانندگی تاکسی در سبزوار شده است، تصریح کرد: با توجه به فعالیت تعداد زیادی از رانندگان تاکسی، نیاز به فعالیت این سامانه‌های اینترنتی نیست و مسئولان شهری باید با این سامانه‌های غیرمجاز برخورد کنند.

یکی از دیگر از رانندگان تاکسی معترض نیز با بیان اینکه فعالیت سامانه های اینترنتی مانع از کسب و کار دیگر رانندگان تاکسی در سبزوار شده است، گفت: از مسیر سبزوار به‌سمت توحید شهر نرخ مصوب سازمان حمل و نقل شهرداری سبزوار حدود 5 هزار و 500 تومان است، ولی این سامانه‌های تاکسی اینترنتی با نرخ 2 هزار و 500 تومان مسافران را جابه‌جا می‌کنند، بنابراین ضرر سنگینی بر رانندگان تاکسی در سطح شهر وارد می‌کند.

امیر ناصفی با اشاره به ایجاد رقابت ناسالمی میان رانندگان تاکسی و تاکسی‌های اینترنتی، افزود: علاوه بر مشکلات اقتصاد حاکم بر کشور، فعالیت این‌گونه سامانه‌های نامحدود و غیرمجاز بر مشکلات اقتصادی صنف ما افزوده است.

نشستی برای بررسی مشکل رانندگان تاکسی برگزار می‌شود

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری سبزوار نیز در نشستی با نمایندگان رانندگان تاکسی معترض با بیان اینکه مباحث و مشکلات مطرح شده از سوی رانندگان تاکسی در خصوص مشکلات معیشتی کامل درست و منطقی است، گفت: طی برگزاری نشستی با مسئولان مربوطه، تصمیمات کارشناسی و معقولی در این زمینه گرفته می‌شود.

حسن پارسی‌پور با اشاره به فعالیت بدون مجوز دو سامانه اینترنتی تاچ‌سی و اسپات در سبزوار، افزود: این دو سامانه مجوزهای لازم را از سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری سبزوار دریافت کنند و براساس قانون پس از دریافت مجوز باید نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی به تصویب و تائید برسد.

وی بیان کرد: با توجه به نیازمندی‌های سبک زندگی و اقتصاد شهری به خدمات الکترنیک باید ظرفیت شهری برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی مورد بررسی قرار گیرد.

چیتکس تنها سامانه تاکسی اینترنتی دارای مجوز در سبزوار

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری سبزوار نیز در این خصوص گفت: در حال حاضر، 2 هزار کاربر و 160 راننده تاکسی در سامانه «چیتکس» تنها تاکسی اینترنتی سبزوار فعالیت دارند.

غلامرضا فردوسی افزود: تنها تاکسی اینترنتی با عنوان «چیتکس» در سبزوار دارای مجوز است که فقط شامل تاکسی‌های پلاک «ط» می‌شود و تاکسی‌های عمومی در آن عضویت دارند.

وی بیان کرد: فعالیت دو تاکسی اینترنتی «تاچ‌سی و اسپات» در این شهر غیر قانونی است و اگر در این ارتباط مشکلی برای مسافر پیش بیاید، هیچ سازمانی پاسخگو نخواهد بود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری سبزوار تصریح کرد: طبق ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف و ماده 32 رسیدگی به تخلفات رانندگی ساماندهی و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر از وظایف شهرداری‌ها است.

فردوسی یادآور شد: برخی از تاکسی اینترنتی‌ها ادعا می‌کنند، از فضای کسب و کار مجازی تهران مجوز دریافت کردند که تا امروز هیچ مجوزی به سازمان حمل و نقل بار و مسافر ارائه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.