قدس انلاین : مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: موقوفات ماه مبارک رمضان که در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان ثبت شده و مقید به زمان است 199 مورد با نیت برپایی سفره افطاری، قرآن خوانی، برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی در مناسبتهای ماه رمضان مانند شبهای احیا است.

199 موقوفه در خراسان رضوی مربوط به رمضان است

حجت الاسلام محمد احمدزاده روز یکشنبه  افزود: برخی موقوفات در قید زمان نیستند اما امکان اجرای آنها در ماه رمضان در بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی وجود دارد که از جمله آنها موقوفه برای برگزاری مراسم عزاداری، برپایی سفره افطاری برای ایتام و کمک به نیازمندان است.

وی ادامه داد: از محل موقوفات مرتبط با رمضان بسته های افطاری سبک تهیه شده و در محل بقاع متبرکه امامزادگان توزیع یا به خانواده های نیازمند هدیه می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از محل این موقوفات و کمکهای خیران در طول ماه مبارک رمضان امسال هزار و 100 بسته اقلام مربوط به افطار بین نیازمندان، ساکنان حاشیه شهر، ناشنوایان و بیماران مبتلا به ام.اس در حال توزیع است.
وی افزود: اقلام این بسته‌ ها شامل برنج ایرانی، ماکارونی، حبوبات، شکر، رب گوجه فرنگی، خرما و پنیر به هر خانواده تعلق گرفت. این بسته ها در چند نوبت تا پایان ماه مبارک رمضان توزیع می ‌شود اما با توجه به آمار بالای محرومیت‌‌ در استان این اقدام در مقابل نیازهای محرومان و نیازمندان بسیار ناچیز است.
مدیر کل اوقاف خراسان رضوی گفت: پارسال هزار و 100 بسته افطاری خشک از محل موقوفات و کمک خیران تهیه و در مناطق محروم این استان توزیع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.