قدس انلاین : مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: طی دو سال اخیر سه کنسرسیوم برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی این استان تشکیل شده تا به بازارسازی و فروش محصولات آنها کمک شود.

سه کنسرسیوم برای واحدهای تولیدی خراسان رضوی تشکیل شد

مسعود مهدیزاده مقدم عصر یکشنبه  افزود: این کنسرسیومها برای ماشین آلات صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی و صنایع دارویی، تولید نبات و آب نبات در مراحل مختلف شکل گیری قرار دارند.

وی ادامه داد: رسته های مختلف تولیدی می توانند با تجمیع ظرفیتهای خود تحت یک برند مشترک شبکه ای با عنوان کنسرسیوم تشکیل دهند و به سود بیشتری دست پیدا کنند. به نوعی کنسرسیوم شبکه سازی تحت یک برند مشترک برای فروش است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: ظرفیت خوشه های صنعتی برای تبدیل به کنسرسیوم به مراتب بیشتر از رسته های تولیدی است. خوشه زعفران این استان با طی فرآیندی شکل کنسرسیوم به خود گرفت اما توانست در این قالب به فعالیت خود ادامه دهد لذا در همان حالت خوشه باقی ماند.
وی بر ضرورت توسعه خوشه های صنعتی خراسان رضوی تاکید و بیان کرد: ایجاد خوشه های صنعتی باعث افزایش کیفیت محصولات با هدف توسعه بازارهای داخلی و خارجی شده و میزان صادرات افزایش چشمگیری داشته است. پنج خوشه صنعتی زعفران، مبلمان، جواهرات، قطعات خودرو و کفش در این استان فعالیت دارند و با حمایتهای مادی و معنوی شرکت شهرکها پارسال برای دو هزار و 290 نفر در خوشه های صنعتی مبلمان، زعفران، جواهرات، کفش و فرش اشتغالزایی شد.
مهدیزاده مقدم کاهش هزینه تولید، هماهنگی و انسجام بین تولیدکنندگان، انتقال دانش و تجربیات و استفاده از ظرفیتهای یکدیگر و نیز صادرات محصولات را از اهداف اصلی و مهم فعالیت خوشه های صنعتی برشمرد.
45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارند که از این تعداد 38 مورد فعال هستند. همچنین 43 درصد از صنایع فعال، 49 درصد از اشتغال صنعتی و 30 درصد از سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی مستقر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.