قدس انلاین -جوین: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین اعلام کرد: وقفیات در شهرستان جوین سابقه بسیار طولانی داردو درسال جدید به پیروی از واقفان گذشته سه موقوفه در اداره اوقاف جوین به ثبت رسید

سه موقوفه جدید در اوقاف جوین به ثبت رسید

 گزارش خبر نگار قدس آنلاین، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان جوین اعلام کرد: فضیلت صدقه که وقف مصداق بارز آ ن است معامله مستقیم با خداوند متعال است، کهصدقات جاریه الی الابد به همراه دارد ووقفیات در شهرستان جوین سابقه تاریخی طولانی دارد و در سال جدید به پیروی از واقفان گذشته شاهد ۳ موقوفه جدید در سطح شهرستان جوین هستیم.  

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین بلقان آبادی خاطر نشان کرد: وقفیات سال جدید مربوط به ۳نفر از واقفان شهرستان جوین به نام های ابوالقاسم ملایجردی، حمزه عباس آباد عربی و فاطمه صالحی والا می باشد که در امر وقف پیش قدم شده اند.  

وی تصریح کرد: موقوفات سال جدید عبارتند از ۳ ساعت از آب سد یام در مدار۱۳شبانه روز با کلیه متعلقات بانضمام یک قطعه زمین کشاورزی به مقداریک هکتار که طبق شروط واقف نوع وقف منفعتی بوده ودر آمد آن برای مساجد، امور خیریه و آموزه های قرآنی هزینه می شود.  

واقف بعدی حمزه عباس آباد عربی است که موقوفه خودرا برای  احداث راه عمومی وقف کرده تا راه وشهر سازی نسبت به بهسازی راههای روستایی اقدام کند.  

وبانوی واقف مقرر کرده است، که آموزش و پرورش نسبت به احداث آموزشگاه در محل اقدام کند و اگر تا ۲ سال موفق به احداث مدرسه نشد، اداره اوقاف مجاز است در آمدش را در امور خیریه مصرف نماید.  

بلقان آبادی اظهار داشت: وقفیات جدید حدود ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد، که سالیانه در آمد خوبی نصیب اوقاف وامور خیریه شهرستان جوین می نماید.  

وی یاد آور شد: مجموعه وقفیات شهرستان جوین به برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان اختصاص دارد و کمتر به مسائل برگزاری اعیاد ائمه و آموزه های دینی و قرآنی توجه شده است.  

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین به واقفان جدید توصیه کرد: واقفان به زیر بنای امور دینی و معنوی توجه داشته باشند و موقوفات جدید را با مشاوره گرفتن از اوقاف به امور زیر بنایی اختصاص دهند،  چون اگر زیر ساخت های دینی تضعیف شود، به مرور زمان با توجه به تبلیغات گسترده دشمن بر علیه شیعه علاقه مردم به ائمه اطهار کم رنگ تر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.