قدس آنلاین: شدید باران در مشهد عصر روز گذشته آغاز شد و طی کمتراز سه ساعت، 15.5 میلیمتر باران بارید که این امر در نهایت منجر به آبگرفتگی معابر شهری مشهد و ایجاد مشکلاتی برای مردم شد.

تسلیم شدن معابر شهری مشهد درمقابل بارش  15 میلیمتر ی

  به گزارش قدس آنلاین، بارش پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش پراکنده برای مشهد بود اما بر خلاف انتظار از عصر روز گذشته بارش شدید و رگباری باران آغاز شدوبارش شدید باران از عصر روز گذشته در مشهد آغاز شد و به صورت رگباری و مقطعی ادامه یافت.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه سیستم بارشی کم‌کم ضعیف می‌شود، افزود: از این سیستم انتظار بارش‌های پراکنده داشتیم.

 به گفته یحیی قائنی‌پور ادامه این سیستم هوایی به صورت وزش باد ادامه پیدا کرد و از فردا در سطح استان وزش بادهای شدید را خواهیم داشت.و بارشی که تا ساعت 22 در ایستگاه هواشناسی ثبت شده، 15 و نیم میلیمتر بوده است.

این حجم از بارش باران در مشهد در بهار امسال چندباری تکرار شد، به طوری که حدود دو هفته پیش بارش شدید باران در مشهد باعث آبگرفتگی معابر سطح شهر شد و مأموران شهرداری دست به کار رفع آبگرفتگی‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیشب نیز خیابان‌های مختلف سطح شهر را آب فراگرفت به طوری که در برخی مناطق شهری، مردم نگران هستند آب به منازل نفوذ کرده و باعث خسارت به وسایل منزل شد.

براساس گزارش‌های مردمی  ، پراکندگی آبگرفتگی معابر در تمام نقاط شهر دیده می شود، بارش باران در بلوار پیروزی باعث شده سطح بلوار را آب فراگرفته و تردد برای خودروها به سختی صورت گیرد، با این حجم آب در بلوار پیروزی، امکان تردد افراد به صورت پیاده امکان‌پذیر نیست.

گزارش‌های رسیده از اهالی خیابان ایثارگران 22 هم حاکی از آن است که حجم آب در معابر زیاده شده و به دلیل نبود سیستم فاضلاب مناسب در این منطقه، امکان ورود آب به منازل وجود دارد و مردم نگران هستند، این مسئله در تقاطع بلوار هدایت و عبدالمطلب نیز باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شد.

ابتدای خیابان صاحب‌الزمان(عج) که یکی از نزدیکترین معابر به شهرداری مشهد است، مثل دوره های بارش شدید پیشین، در آب فرورفت که باعث شده تردد خودروها به سختی صورت گیرد.

از دیگر نقاط شهر که آبگرفتگی باعث مشکلاتی برای مردم شد، در بلوار شهید صادقی بود. براساس گزارش‌های مردمی از این منطقه، آب سطح خیابان به خصوص مقابل بازار گوهرشاد به قدری بودکه تردد خودروها به سختی صورت می‌گرفت و عابران پیاده امکان عبور از عرض خیابان را نداشتند.

در شهرک شهید رجایی نیز با توجه به وضعیت معابر با توجه به پیش‌بینی بارش رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر در این منطقه وجود داشت که با بارش باران، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرد.

همچنین براساس گزارش‌های مردمی رسیده، اهالی مناطقی مانند سیدی، بلال حبشی، شهید شیرودی، شهید رستمی، شهید مفتح به ویژه منطقه شرقی آن و بلوار 17 شهریور با آبگرفتگی معابر مواجه بودند.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد  نیز در گفت‌وگو با فارس از آبگرفتگی در دیگر معابر شهری خبر داد و گفت: عمده مشکلات آبگرفتگی در محله حر9 ، 11 و 13 که در منطقه 6 شهرداری قرار دارد، واقع شده بود.

به گفته علیرضا صحراگرد از دیگر مناطق شهری که با مشکل آبگرفتگی مواجه شدند، انتهای خیابان مهرمادر در منطقه سه شهرداری و همچنین میدان قائم بوده و بقیه مناطق شهری به خصوص شرق مشهد دقایقی رواناب جاری شده است.

وی گفت: 60 دستگاه ماشین‌آلات سازمان‌های خدماتی شهرداری و بخش خصوصی به همراه 500 نفر از نیروهای کارگری مشغول فعالیت در سطح شهر شدند تا مشکلات آبگرفتگی را برطرف کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.