محمد جواد جمالی اظهار داشت: اظهارات رهبری درباره برجام کار هیئت مذاکره کننده کشورمان را راحت‌تر می کند چون همین شروطی که ایشان تعیین کرده در واقع خطوط قرمز ایران برای تداوم برجام است. اروپایی‌ها بیش از هر چیز جنبه‌های امنیتی برجام را برای خود می‌خواهند اما باید مسائل امنیتی و اقتصادی ایران هم لحاظ شود و مسیر مذاکرات یکطرفه نباشد.

اظهارات رهبری تعیین کننده خطوط قرمز ایران برای تداوم برجام / اروپایی‌ها جنبه‌های امنیتی برجام را می‌خواهند

قدس آنلاین- محمد جواد جمالی در گفت و گو با «قدس آنلاین» درباره شروط ایران برای ادامه برجام و لزوم توجه دستگاه دیپلماسی کشورمان به اظهارات رهبری در این باره، بیان کرد: رهبری درباره برجام صحبت‌های خوبی داشتند و به نظرم اظهارات ایشان در این باره شفاف، مستدل و قاطع بود. اظهارات رهبری کار هیئت مذاکره کننده کشورمان را راحت‌تر می کند چون همین شروطی که ایشان تعیین کرده در واقع خطوط قرمز ایران برای تداوم برجام است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر توپ در زمین اروپایی‌هاست و شاهد بودید موضع گیری‌هایی که دولت‌های اروپایی از جمله فرانسه و آلمان  پس از سخنان رهبری داشتند واکنشی منفعلانه بود و حال باید اروپا تکلیف خود را مشخص کند. گرچه اروپایی‌ها بیش از هر چیز جنبه‌های امنیتی برجام را برای خود می‌خواهند اما باید مسائل امنیتی و اقتصادی ایران هم لحاظ شود و مسیر مذاکرات یکطرفه نباشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: مقامات دیپلماتیک کشورمان باید مراقب باشند بحث فروش نفت آسیب نبیند. از سوی دیگر توجه به ترمیم ارتباط بین بانکی ضروری است تا بتوانیم با دیگر شرکت‌ها و بانک‌های دنیا ارتباطات مالی داشته باشیم. از جمله شروط اساسی دیگری که برای ماندن در برجام و تامین منافع کشور ضروری است می‌توان به بحث سرمایه گذاری اروپایی‌ها در کشور، حمایت دولت‌های اروپایی از شرکت‌های خود در مقابل تحریم‌های ثانویه آمریکا و تقویت کشتیرانی و نفتکش‌ها و تامین منافع، اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به سخت بودن راه اروپایی ها برای تداوم و حفظ برجام، افزود: ارتباطات اروپا و آمریکا با یکدیگر بسیار در هم تنیده، گسترده و عمیق است و به راحتی قابل گسستن نیست، گرچه ما امید داریم از همین نیازی که اروپایی‌ها به مسائل امنیتی برجام دارند بتوانیم مسائل اقتصادی خود را حل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.