رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه جولای میهمان انگلیسی‌هایی خواهد بود که از بیم انجام تظاهرات‌ ضد ترامپ در مرکز لندن، به وی پیشنهاد انجام دیدار در حومه شهر را داده‌اند.

دلواپسی مِی برای ترامپ/ بیرون از لندن قرار بگذاریم!

قدس آنلاین: روزنامه «سان» از دغدغه ترزا می نخست‌وزیر انگلیس برای تامین آرامش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سفر به این کشور خبر داد.

اولین سفر رسمی ترامپ به انگلیس که قرار است در ماه جولای انجام شود؛ به احتمال زیاد با موجی از اعتراضات سازمان یافته در مرکز لندن همراه خواهد بود.

گفتنی است از زمان تصدی کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷، از بیم این‌گونه اعتراضات که ناشی از اظهارات نژادپرستانه ترامپ است، سفر وی به لندن با تعویق همراه بوده است.

این درحالی است که «کیم داروچ» سفیر انگلیس در سازمان ملل به‌زودی جزئیات نحوه میزبانی انگلیس را در اختیار کاخ سفید قرار خواهد داد و ظاهراً بسته ارائه شده از سوی وی، حاوی ۲ پیشنهاد درباره محل برگزاری دیدار ترامپ و می خواهد بود.

یکی از این پیشنهادات مبنی بر انجام دیدار در «داونینگ استریت» دفتر نخست‌وزیری است و پیشنهاد دیگر هم شامل برگزاری دیدار در «چکرز» خانه اشرافی متعلق به قرن ۱۶ میلادی واقع در ۶۰ کیلومتری شمال غرب لندن است.

این درحالی است که به گفته یک منبع آگاه، می ترجیح می‌دهد دیدار در چکرز و به دور از هیاهوی اعتراضات لندن انجام شود.

از سوی دیگر، ترامپ درحد صرف چای، با ملکه الیزابت در قلعه ویندزر و نه در کاخ باکینگهام دیدار خواهد کرد.

از دیگر پیشنهادات سفیر انگلیس، پرهیز ترامپ از بازدید از مجالس پارلمانی بریتانیا است.

گفتنی است اظهارات و اقدامات نژادپرستانه ترامپ از جمله فرمان ضد مهاجرتی علیه کشورهای اغلب مسلمان، سبب شد تا صادق خان شهردار لندن از ابراز تمایل برای پذیرایی از وی خودداری کند.

این درحالی است که برخی نمایندگان بلندپایه انگلیس هم درباره بازدید ترامپ از پارلمان هشدار داده‌اند- اقدامی که نشان از عدم محبوبیت وی به عنوان رهبر آمریکا-نزدیکترین متحد بریتانیا- دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.