۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 602818

چند وقتی ست می بینیم تلفن های هوشمند، دست به تغییر سبک زندگی زده اند... اندرویدها، آمدند و آرام آرام روش های نوین را پاگشا کردند... راه های تازه در تجارت... .

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: می بینیم فرهنگ فروش و خریدِ غیردیداری مُد شده، چنانچه حالا تعداد قابل ملاحظه ای از شاغلان در حیطه مجازی فعال اند و کارمند فروشگاه های اینترنتی اند...

مثل قدیم ها نیست که دیگر حجره دار و دکان دار بلند شود صبح و عصر برود مغازه اش را آب و جارو کند و کنار کالا وسرمایه اش بنشیند، تا مشتری از راه برسد.

حالا مردمان، تلفن دستی را روشن می کنند خودشان را می رسانند به اپلیکیشن موردنظر، بعد در فروشگاهی که نقل مکان کرده است به صفحات یک سایت در «اسمارت فون ها» می چرخند و بعنوان متقاضی روی نمایش خدمات، کلیک بعد فروشگاه را ورق می زنند کالا را انتخاب و در سبد خرید ثبت و سپس هزینه را پرداخت و تمام.

کافی ست در اطرافمان جستجو کنیم. دیگر کمتر کاربر ایرانی ست که یک نوکِ پا تا وب سایت های دیوار، دیجی کالا، شیپور، چنگال، اسنپ، باما، علی بابا و آمازون نرفته باشد.

برای مشاهده و خرید لوازم خانگی، کتاب، وسایل الکترونیکی، خودرو، مِلک، موسیقی و وسایل ورزشی. برای فروش کالای اضافی و تهیه دست دوم و ارزان قیمت تر، برای سفارش غذا از رستوران های مجازی و پرداخت قبوض و انتقال وجه...

پناه نبرده باشد به فروشگاه های آسان خرید موبایلی از دست بازارها و مارکت های شلوغ سطح شهر و از دست ترافیک کلافه کننده. پناه نبرده باشد به تکنولوژی.

با کسب و کار الکترونیک و بده و بستان های مجازی که این روزها باب شده، باید گفت دیگر مثل گذشته ها نیست که فروشنده حتماً حاضر و خریدار حاضر... چشم درچشم شدن و مبارک باشد و به دلخوشی و چانه زنی هم در کار نیست...!

آخر دوره و زمانه اَپ هاست... دوره و زمانه گوشی هایی که می شود با آنها از نیازمندی ها گفت... دوره نرم افزارهایی که عموم مردم را به تماشای ویترین ها و معامله های اینترنتی دعوت می کنند... به فرآیند سفارش آنلاین و تحویل کالا به شکل مجازی...

اگرچه خیلی ها هم با این فرهنگ و تفکر جهانی هنوز غریبه گی دارند و کنار نیامده اند با این روش که کالا و خدمات موردنیازشان را از یک نرم افزار بخواهند...

همان ها که اهل معامله های اینترنتی نیستند و می گویند: خریدهای سنتی، هوایی کردن های خودش را دارد! خوش و بش کردن، معاشرت، ورانداز کردن کالا و لذت خریدی که تلفن همراه، همه شان را می بلعد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.