قدس انلاین : میرحسین دبیرزاده؛ مدیر سینما سیمرغ مشهد، در ارتباط با وضعیت کنونی، اقدامات اجرایی و برنامه‌های آتی پردیس سینمایی سیمرغ، آمار مهمی را به اطلاع رساند، همچنین در مورد فیلم‌های در حال اکران توسط این سینما توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

مردم مشهد جام جهانی را در سینما سیمرغ مشاهده کنند

: در حال حاظر در سینما سیمرغ چه فیلم‌هایی در حال اکران است؟

دبیرزاده: در حال حاضر 9 فیلم به نام‌های مصادره، لاتاری، تگزاس، به وقت شام، عصبانی نیستم، خجالت نکش، چهارراه استانبول، لونه زنبور و همچنین انیمیشن فیلشاه در حال اکران است که تمامی آنها مورد استقبال مردم مشهد قرار گرفته و در پردیس سینمایی سیمرغ متقاضیان بسیاری رجوع می‌کنند.

: سانس‌های سینما سیمرغ مشهد در چه ساعاتی بوده و چه سانس‌هایی نیمه‌بها است؟

دبیرزاده: ساعات سانس‌های سینما سیمرغ در ماه مبارک رمضان با سایر فصول مغایرت دارد، سانس‌های ماه رمضان تا پیش از افطار نیمه‌بها بوده و هر 9 فیلم در این ساعات پخش می‌شود، پس از افطار ساعت 20:50 نخستین سانس آن بوده و آخرین ساعت پخش فیلم‌ها از 00:30 دقیقه بامداد تا 2:30 دقیقه صورت می‌پذیرد.

: بیشترین بازدید تماشاچیان فیلم از پردیس سینمایی سیمرغ در چه ساعاتی از روز صورت می‌گیرد؟

دبیرزاده: ساعت استقبال تماشاچیان از فیلم‌ها در نیمه نخست و دوم سال مغایرت دارد، در 6 ماه نخست سال سانس‌های 19 و 21 مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند، در صورتی که در 6 ماه دوم سال، سانس‌های 18 و 20 بیشترین بازدید را در روز دارند، در 6 ماه دوم سال، دانش‌آموزان بسیاری به پردیس سینمایی سیمرغ مراجعه می‌کنند.

: سینما سیمرغ از چه ظرفیتی برخوردار است؟ آیا ابعاد و امکانات این سینما پاسخگوی بازدید تمامی مراجعان است؟

دبیرزاده: سینما سیمرغ پس از پردیس سینمایی کوروش واقع در شهر تهران به عنوان دومین سینمای پرظرفیت شناخته شده است، این سینما دارای پنج سالن متعدد به ابعاد مختلف به همراه هزار و 264 صندلی بوده که کوچکترین سالن موجود در این سینما 139 صندلی معمولی و 13 صندلی vip دارد.

تسنیم: پردیس سینمایی سیمرغ دارای چه امکاناتی است؟

دبیرزاده: پردیس سینمایی سیمرغ تنها سینمای مجهز به دالبی در هر پنج سالن آن است، این سینما پس از بازسازی تنها سینمای دارای پروژکتور پاناسونیک است، علاوه بر موارد مذکور، این سینما دارای دو بوفه در سمت چپ و راست فضای داخلی آن بوده که در تمام مدت در اختیار منتخبان سیمرغ قرار می‌گیرند.

بوفه‌های این سینما تنقلاتی اعم از چیپس، پفک، خوراکی‌های سرد و نظایر آن را به فروش می‌رساند، طبقه دوم سینما سیمرغ دارای کافی‌شاپی زیبا بوده که سایر نوشیدنی‌ها و غذاهای گرم مانند کافه، پیتزا، سیب‌زمینی و مانند این دو مورد را عرضه می‌کند، در بیرون از سینما، سوپرمارکت، اغذیه و نظایر آن وجود دارد.

: آیا مکانی اختصاصی در اختیار مراجعه کنندگان پردیس سینمایی سیمرغ قرار گرفته است؟

دبیرزاده: سیمرغ تنها سینمای مجهز به پارکینگ اختصاصی است، البته با توجه به باز بودن فضای چهار طرف سیمرغ، عموم برای پارک کردن در اطراف سینما مجاز هستند اما پارکینگ مذکور صرفاً به سینما سیمرغ و تماشاچیان این سینما تعلق دارد، برای در اختیار داشتن این پارکینگ شهرداری مشارکت کرد.

پارکینگ سینما سیمرغ در پشت این سینما قرار داشته که ظرفیت آن بسیار زیاد است، 350 ماشین می‌توانند به طور همزمان در این پارکینگ مستقر باشند، همچنین جدا از این مورد، اطراف سینما نیز برای پارک کردن مقدور است، بنابراین هیچ مشکلی در پارک خودرو برای تماشای فیلم وجود ندارد.

: متولیان پردیس سینمایی سیمرغ از چه زمانی بازسازی این سینما را آغاز کردند؟

دبیرزاده: بازسازی پردیس سینمایی اطلس در دو فاز انجام شد که نخستین فاز آن در سال 94 شکل گرفت، سیمرغ تنها سینمای کاملاً خصوصی است و وابستگی به دولت نداشته است، تاکنون هیچ امتیازی به سینما سیمرغ توسط دولت تخصیص نیافته و متولیان آن به تنهایی امور سینما را پیش بردند.

سال 94 قسمت بیرونی پردیس سینمایی سیمرغ مورد بازسازی قرار گرفت، تغییراتی در بخش‌های صندلی‌ها، سالن انتظار، تلویزیون شهری، سرویس بهداشتی و نظایر آنها صورت گرفت، برنامه‌ها در سال 96 طی دو ماه متوالی توسط 80 نیروی شبانه‌روزی انجام شد.

: پردیس سینمایی سیمرغ در دوران بازسازی دوم چه تغییراتی را بر خود اعمال کرده است؟

دبیرزاده: بازسازی دوم مراحل مختلفی داشت که در ماه نخست، کف، دیوار و سقف تخریب شده و در ماه دوم اقداماتی نظیر رنگ اپوکسی کف زمین، عملیات ام‌دی‌اف کاری و کلاف‌بندی در دیوار بیرونی، کلاف‌بندی سقف، ام‌ای‌دف کاری سایر سالن‌های سینما، استفاده از تایل برای سققف داخلی و ایزوگام بیرون آن انجام شد.

پنج سیستم صوتی دالبی در تمامی سالن‌های سینما سیمرغ نصب شد، همچنین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی راه‌اندازی شد، اقدامات به نحو مطلوبی انجام شد، به طوری که پس از بازسازی هیچ اعتراضی مشاهده نشد، متقاضیان در اوایل آغاز به کار انتقادات و پیشنهاداتی به گوش متولیان رساندند اما پس از اتمام کار نارضایتی وجود نداشت.

: آیا پردیس سینمایی سیمرغ پس از بازسازی بیش از گذشته مورد استقبال عموم قرار گرفت؟

دبیرزاده: پس از بازسازی پردیس سینمایی سیمرغ روزانه 10 تا 20 نفر از اقدامات متولیان جهت بازسازی سینما تقدیر می‌کردند، پس از تکمیل پردیس سینمایی سیمرغ و ساخت مدرن آن، استقبال بسیاری توسط عموم صورت گرفت و تغییر بسیاری در تعداد تماشاچیان فیلم‌های سینما سیمرغ مشاهده شد.

به عنوان مثال، در روزهای سه‌شنبه توسط 6 هزار نفر بازدید از فیلم‌های مختلف صورت می‌گرفت، در سایر روزها نیز به طور قطعی 3 هزار نفر به پردیس سینمایی سیمرغ برای تماشای فیلم مراجعه می‌کردند، در صورتی که در گذشته بهترین بازدیدها به این تعداد نمی‌رسید.

: پس از دوران بازسازی چه تغییراتی در پخش فیلم‌ها صورت گرفت؟

دبیرزاده: یکی از اقدامات متولیان پردیس سینمایی سیمرغ در ارتباط با پرده سینما پس از بازسازی، انجام اقداماتی جهت پخش مستقیم جام جهانی در این سینما بوده که در صورت تأیید مسئولانی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سالن‌های سینما سیمرغ جهت تحقق این امر در اختیار متقاضیان ورزشی قرار می‌گیرد.

البته در گذشته چندین رقابت فوتبالی پخش شده اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از ادامه این امر جلوگیری کرد، این رقابت‌ها در سالن‌های چهار و پنج برگزار شد، این دو سالن دارای شیب استاندارد هستند و ظرفیت آنها برابر با 420 نفر است.

تماشاچیان از برگزاری این مسابقات در سینما سیمرغ رضایت داشتند و متولیان پردیس سینمایی سیمرغ با پی بردن به این موضوع، برای جلب رضایت عموم به دنبال ادامه این امر هستند، درخواست پخش فوتبال پس از این که مورد قبول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی واقع شد، تحقق می‌یابد.

: از آغاز سال 97 تاکنون چه فیلم‌هایی در پردیس سینمایی سیمرغ بیش از سایر فیلم‌ها با استقبال تماشاچیان مواجه شد؟

دبیرزاده: فیلم‌های مصادره، لاتاری، به وقت شام و انیمیشن فیلشاه از آغاز سال تاکنون در پردیس سینمایی سیمرغ بیش از سایر فیلم‌ها مورد استقبال عموم واقع شد، انیمیشن فیلشاه در پردیس سینمایی سیمرغ بیشترین بازدید را در کشور داشت، استقبال از سایر فیلم‌ها نیز بسیار مطلوب بود.

: متولیان پردیس سینمایی سیمرغ با چه مشکلاتی مواجه هستند؟

دبیرزاده: پردیس سینمایی سیمرغ از گذشته تاکنون حائز تغییرات بزرگی بوده و پیشرفت بسیاری داشت اما با وجود ظرفیت و امکانات مطلوب آن، توسط دولت مورد حمایت قرار نگرفت، دولت برای برخی از سینماها 10 میلیون دلار حمایت کرده و در حال حاضر متولیان سینما سیمرغ به تنهایی 2.5 میلیارد تومان بودجه را به امور خود اختصاص داده اند.

در صورت وجود این مقدار پول برای حمایت از سینما سیمرغ مشهد، قطعاً اتفاقات بهتری رخ می‌دهد، حمایت‌های سینما هویزه تا سه ماه آتی به پایان می‌رسد، از طرفی 10 میلیارد تومان جهت بازسازی به سینما شهر تعلق گرفت، اما سینما سیمرغ هیچ حمایتی را از سوی مسئولان دولتی مشاهده نکرد.

گفت‌وگو از ثمره نمازی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.