قدس انلاین : رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعتماد و امید صرفاً با حرف‌زدن ایجاد نمی‌شود.

اعتماد و امید صرفاً با حرف‌زدن ایجاد نمی‌شود
 محمدرضا حیدری در بیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در خصوص سخنان تهدید آمیز و اتهامات ناروای وزیر خارجه آمریکا بعد از خروج از برجام اظهار کرد: ملت ما از دیرباز با این نوع تهدیدات روبه رو است. اما جنس آنها این بار متفاوت بوده است. راه مقابله با این تهدیدات روشن است و ما تجربه موفق  در ایستادگی و مقابله با این تهدیدات را داشته‌ایم؛ ما روزهای حساس و مهمی را بخاطر داریم که کشور با این تهدیدات مواجه بود اما با مشارکت مردم تهدیدات منتفی شد.
وی با اشاره به خاطرات 2 خرداد 76 عنوان کرد: قبل از انتخابات 2 خرداد 76 اروپایی‌ها سفیران خود را از کشور فرا خوانده بودند و بعدها فاش شد که آمریکایی‌ها موشک‌ها را به سمت ایران نشانه رفته بودند اما حضور  گسترده و مشارکت مردم در انتخابات تمام تهدیدات را برطرف کرد. 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ظرفیت و شاخص‌های ما در قدرت ملی که بخشی از آن به نیروهای مسلح برمی‌گردد، جلوه بازدارندگی در عرصه بین المللی دارد اما متغیر مهم در این زمینه حضور و مشارکت مردم است. این روزها در قبال تهدیدات کشور همه تاکید کردند که باید به سمت انسجام و همبستگی اجتماعی برویم و اعتماد و امید را در مردم افزایش دهیم. امید و اعتماد ملازم و همزاد است با برخی گشایش‌هایی که در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی صورت می‌گیرد. اعتماد و امید را با صحبت نمی‌توانیم ایجاد کنیم حتما باید مردم نشانه‌ها و گشایش‌هایی را در جامعه ببینند تا اعتماد برگرد. 
حیدری افزود: این گشایش‌ها میسر است و مردم می‌توانند آنها را در جامعه لمس کنند؛ یکی از  نکات مهم در این زمینه اصل پاسخگویی به مردم، کرامت مردم و... است. از شهردای و شورای شهر می‌خواهیم با کارهای عملی برای تقویت امید و اعتماد هر چه در توان دارند بکار ببرند وبتوانیم به صورت شفاف مسائل را در اختیار مردم قرار دهیم.امیدواریم به طور جد این موضوع در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد. در سطح کلان هم امیداوریم گشایش‌هایی اتفاق بیفتد و ما رمزو راز انقلاب را که مردم هرگاه تهدیدی احساس کردند خودشان به صحنه آمدند، داشته باشیم.
وی گفت: بعد از این جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی داشته است در حمایت از مردم فلسطین حرکت بزرگی در روزهای آینده باید اتفاق بیفتد. برگزارکنندگان در تمام مراحل  برگزاری به موضوع انسجام و وحدت اجتماعی توجه کنند.امیدواریم با ایستادگی و مقاومت بتوانیم در کنار هم تهدیدات را سپری کنیم. 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص بحران کم‌آبی گفت: باید موضوع سازگاری با کم آبی را در دستور کار قرار دهیم به طور مثال از گونه‌هایی که آب کمتر مصرف می‌کنند، استفاده کنیم. اما مهمتر از همه موضوع  الگوی مصرف مردم است.
حیدری با اشاره به 10 خرداد، روز ملی دخانیات عنوان کرد روزانه 30 میلیارد تومان دخانیات در ایران مصرف می شود که آماری هشدار دهنده است و برای کاهش آن نیاز به کار فرهنگی داریم.
وی با بیان اینکه «نمایشگاه قرآن و عترت در میدان شهدا در حال برگزاری است»، عنوان کرد: این نمایشگاه را با برنامه‌های متنوع و جذاب برپا کرده‌ایم.از تمام مردم مشهد می‌خواهیم که فرصتی برای بازدید از این عرصه تاریخی پیش‌بینی کنند. فعالیت‌های خوبی در این نمایشگاه صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.