شورای اسلامی شهر مشهد با دادن تخفیفات ویژه افزایش تراکم برای ساخت بیمارستان دولتی و خصوصی در مناطق کم برخوردار (3 ،4 و 5 درآمدی) موافقت کرد.

ساخت بیمارستان در مناطق کم برخوردار مشهد تسهیلات ویژه گرفت

به گزارش ایرنا در نشست علنی شورای اسلامی مشهد که روز دوشنبه برگزار شد نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورا با موضوع بازنگری در محاسبه بهای خدمات افزایش تراکم کاربری های درمانی و بهداشتی بررسی و مصوب شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: این لایحه با نگاه و رویکرد گسترش مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار و دور از هسته مرکزی شهر تصویب می شود.
بتول گندمی افزود: شهرداری مکلف است در کاربری های بهداشتی و درمانی در حوزه های 3، 4 و 5 درآمدی، حقوق خود از تراکم را کاهش دهد تا امکان ساخت بیمارستان خصوصی در مناطقی که از لحاظ بیمارستان دچار مشکل هستند، فراهم شود.
وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه به جای دریافت 27 تا 45 'پی' (قیمت منطقه ای) برای ساخت و ساز بیمارستان 15 'پی' برای پروانه ساخت دریافت می شود.
گندمی تاکید کرد: باید پزشکان را به ساخت بیمارستان و مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار شهر تشویق کنیم.

*کمبود 173 مرکز بهداشتی، درمانی در مشهد
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: اکنون شهر مشهد با کمبود 173 مرکز بهداشتی، درمانی مواجه است.
علیرضا شهریاری با تاکید بر تلاش برای توسعه مراکز درمانی، افزود: ساخت بیمارستان حداقل پنج سال طول می کشد ولی مراکز درمانی در اسرع وقت مورد بهره برداری قرار می گیرد.
همچنین در این جلسه طرح دو فوریتی با موضوع مصادیق عوارض صدور پروانه ساختمانی و بیمه کارگران ساختمانی و نظریه تسهیل صدور پروانه های ساختمانی نیز مصوب شد.
همچنین در این جلسه از تعدادی از فعالان قرآنی مشهد تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.