تهیه کننده برنامه«دیرین دیرین» می‌گوید عده‌ای از نمایندگان از آیتم طنز «نستیضاح» ابراز رضایت کردند و متأسفانه عده‌ای هم ناراحت شدند.

عده‌ای از نمایندگان از «نستیضاح» ناراحت شدند

آیتم طنز «نستیضاح» از برنامه «دیرین دیرین» که با موضوع استیضاح از وزرا در مجلس شورای اسلامی ساخته شد؛ با رویکرد نقادانه به بحث پس گرفتن امضاها یا قانع شدن برخی نمایندگان و انصراف از استیضاح پرداخته است.

محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده این برنامه گفت: از خیلی پیشتر، مردم موضوع مجلس را به سازندگان «دیرین دیرین» پیشنهاد داده بودند و از ما درخواست می‌کردند که راجع به آن آیتمی ساخته شود؛ لذا به همین دلیل به این موضوع ورود کردیم. برای ما بسیار عجیب بود که چگونه تعدادی از نمایندگان با شور و حرارت برای استیضاح وزیری امضا جمع می‌کنند اما با رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد، امضاها پس گرفته شده و بحث استیضاح منتفی می‌شود!

وی تصریح کرد: در ساخت آیتم‌های این برنامه، این امکان وجود دارد که برخی ناراحت بشوند اما تا کنون اتفاق نیفتاده که از جناحی به ما فشار بیاورند؛ برای این آیتم‌ها عده‌ای موافق بودند و عده‌ای هم مخالفت کردند و ناراحت شدند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس منتخب ملت هستند و باید به مردم پاسخگو باشند، افزود: راجع به آیتم طنز «نستیضاح» عده‌ای از نمایندگان ابراز رضایت کردند و متأسفانه عده‌ای هم ناراحت شدند.

ابوالحسنی در خصوص جایگاه طنز سیاسی، بیان کرد: کلام طنز تلخ است و این امکان وجود دارد که باعث ناراحتی سیاسیون شود اما ما حرف مردمی را که در گوشه و کنار شهر مشغول حرف زدن هستند، با کلام طنز بیان می‌کنیم و اگر مسئولان ناراحت می‌شوند باید بجای فشار بر ما، به دنبال اصلاح اقداماتشان باشند.

وی گفت: البته در ما این واهمه وجود دارد که آیتم خود را "طنز سیاسی" بنامیم؛ بنابراین کار خود را "طنز اجتماعی" معرفی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به دلیل محدودیت‌های موجود، بیشتر حول مسائل اجتماعی کار کنیم.

ابوالحسنی در خاتمه خاطرنشان کرد: قرار بر این شده است که هر هفته به مشکلات یکی از استان‌ها پرداخته شود که تاکنون برای استان اصفهان و خوزستان کار شده است؛ لذا ما از نمایندگان ملت در مجلس درخواست داریم با ما همکاری کرده و برای شناسایی مشکلات استان‌ها ما را راهنمایی کنند

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.