قدس انلاین : معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در عملی موفقیت آمیز در مرکز آموزشی، درمانی واسعی این شهرستان، توده پنج کیلوگرمی از شکم یک زن سبزواری خارج شد.

توده 5 کیلویی از شکم زن سبزواری خارج شد

 دکتر ژیلا آگاه، دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این زن 60 ساله با علائم درد و بزرگی شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود که پس از معاینه اولیه و انجام سی.تی.اسکن، توده ای بزرگ در تخمدان این بیمار مشاهده شد.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های تخصصی و انجام آزمایش‌های مختلف، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده ای با وزن پنج کیلوگرم و ابعاد حدود30 سانتیمتر از تخمدان وی خارج شد.
دکتر آگاه با بیان اینکه این توده تمام فضای شکم و لگن را پر کرده بود، تصریح کرد: توده، چسبندگی زیادی به روده داشت که با انجام تکنیک های مورد نیاز، عمل به طور کامل انجام شد و هم اینک وضعیت جسمانی بیمار رضایت بخش است.
وی گفت: تومورهای تخمدان می توانند خوش خیم و یا بدخیم باشند که بر اساس تومور مارکرها و آزمایش خون قبل از عمل ارزیابی می شوند و با آسیب شناسی پس از عمل نتیجه قطعی معلوم می شود.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 193 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت دارند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.