قزوین_ بازیگر مطرح و پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: هراندازه که شور حسینی و علی (ع) را در دل داریم باید به همان اندازه نیز شعور نیز داشته باشیم و با درک درست از زندگی سالار شهیدان و مولای متقیان در مسیر نهضت حسینی گام برداریم.

شور حسینی بدون شعور حسینی معنا ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، داریوش ارجمند شامگاه دوشنبه در ویژه برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات با عنوان «نشان محبت» که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، به اجرای نقش خود در سریال های تلویزیونی اشاره کرد و اظهار داشت: در ۲۰ سال گذشته با پوشیدن لباس مالک اشتر در یکی از سریال های تلویزیون به نام سریال امام علی(ع) به خدمتگزاری مولای خود مفتخر شدم و امروز به لطف حضرت، آقایی می کنم.

وی افزود: امروز مردم از اقصی نقاط کشور بنده را برای حضور در برنامه دعوت می کنند و زمانی که فردی بنده را می بیند یاد اباعبدالله الحسین (ع) و امام علی (ع) در ذهنش زنده می شود و این مسولیت بزرگی برایم است.

بازیگر و هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون عنوان کرد: زمانی که در نقش هایی همچون نقش حمزه ظاهر شدم، باید با جرأت بگویم که «شخصیت مالک اشتر» دست و پای مرا بسته و دیگر هر کاری نمی کنم و هر جایی نمی روم و تلاشی می کنم به احترام این افتخار خیلی از کارها را انجام ندهم و شاید یک انسان دائم الصیام برای نگهداری حرمت اباعبدالله الحسین (ع) باشم.

ارجمند یادآور شد: انسان موجودی تاریخی بوده و اگر تاریخ را نداند هیچ چیز را ندانسته است و تاریخ ائمه ما را به نسل های گذشته و آینده می رساند و نقش های مذهبی موجب شده است که مطالعات عمیقی را در دین و مذهب و زندگی ائمه (ع) داشته باشم.

وی با بیان اینکه هیچ شخصیتی را در الگوپذیری چون حضرت علی(ع) ندیده ام، اضافه کرد: در پی تحقیق درباره تک تک لحظه های زندگی امام علی (ع) از جمله جانشینی این امام برای پیامبر دریافتم که تمام آدمها تک ساحتی بودند و بسیاری از شخصیت های جهانی مانند نقاشان، موسیقی دانها، دانشمندان، منجمان، فلاسفه تنها در یک زمینه شاخص بوده اند اما حضرت علی(ع) در همه ابعاد الگویی مثال زدنی هستند که می توانند برای بشریت اسوه شوند.

بازیگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی (ع) گفت: دیدگاه و نظری که خداوند نسبت به امام علی (ع) دیدگاه متفاوتی است و جمله پیامبر با عنوان «انا مدینه العلم و علی بابها» نیز نشانگر جایگاه ارزشمند این مولا و امام است؛ تک تک لحظه های مولای متقیان با پرهیزگاری، دینداری، ایمان راسخ، عبادت، سخاوت، قضاوت، اخلاق سرآمد همراه بود.

ارجمند عنوان کرد: با سیری مطالعه در نهج البلاغه مولای متقیان به خوبی روش زندگی در تمام ابعاد به ویژه همسرداری، فرزند داری، مدیریت، قضاوت، سربازی، نظامی گری قابل مشاهده است؛ بنده به دنبال نهج البلاغه رفتم و طلوع خورشید ذهن تاریخ من را روشن کرد.

وی تشریح کرد: انسان اگر می خواهید پدر خوب، بازرگان و تاجر خوب باشید و حلال و حرام را در زندگی بشناسید باید الگویتان امام علی (ع) باشد چراکه این امام به اندازه شعاع های خورشید پرتو دارد که می تواند روشن کننده دل ما باشد.

بازیگر مطرح سینما و تلویزیون یادآور شد: هراندازه که شور حسینی و علی (ع) را در دل داریم باید به همان اندازه نیز شعور نیز داشته باشیم و با درک درست از زندگی سالار شهیدان و مولای متقیان در مسیر نهضت حسینی گام برداریم؛ زمانی که انسان با ائمه و در کنار آنها باشد از همه چیز بی نیاز خواهد بود.

ارجمند خاطرنشان کرد: کتاب نهج البلاعه ارزشمند است و اعتقاد دارم هر هنرمندی باید به علی (ع) تأسی پیدا کند و آموزه هایی را بیاموزد تا اثر هنریش ارزشمند باشد.

وی با بیان اینکه بناها و ضریح های مطهری که برای ائمه توسط مردم ساخته می شود برای این است که راه را گم نکنیم، عنوان کرد: مشارکت در بازسازی عتبات عالیات برگ سبزی است برای آخرت و آنها که در این راه گام برمی دارند سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.