بجنورد- نائب رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای خراسان شمالی با اشاره به بالا بودن میزان خسارت های تقلبی در استان گفت: ۴۰ میلیارد ریال خسارت تقلبی پارسال کشف و از پرداخت آن جلوگیری شد.

شناسایی ۴۰ میلیارد ریال خسارت تقلبی در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، مهران ساری اظهار داشت: یکی از چالش های صنعت بیمه، خسارت های تقلبی است که در استان رقم بالایی است.

وی افزود: با افزایش نرخ دیه، مشکل خسارت های تقلبی نیز افزایش یافته و در این میان مشکلات اقتصادی نیز سبب گرایش افراد به کلاهبرداری و سودجویی در قالب تصادف های صوری شده است.

ساری با اشاره به اینکه در خراسان شمالی، جرائم سازمان یافته و باندی در حوزه بیمه مشاهده نشده است گفت: بیشترین خسارت های تقلبی مربوط به اتومبیل و تصادفات ساختگی است و بیمه درمان تکمیلی در رده بعدی خسارت های تقلبی قرار دارد.

نائب رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای خراسان شمالی افزود: فاکتورهایی توسط برخی پزشکان به صورت صوری صادر می شود و نیاز است دانشگاه علوم پزشکی در این باره بررسی های بیشتری داشته باشد.

نوع جراحت ها تغییر کرده است

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی نیز در این باره با بیان اینکه متاسفانه مشکل تصادفات ساختگی در جامعه رو به افزایش است گفت: با افزایش نرخ دیه مشکل تصادف ساختگی نیز بیشتر شده و البته مشکلات اقتصادی نیز در گرایش افراد به تصادف ساختگی و سوء استفاده از صنعت بیمه تاثیرگذار است.

بابک سلحشور اظهار داشت: تصادف ساختگی یکی از راحت ترین منابع درآمدزایی و پول درآوردن است البته این سودجویی ها برای کارشناسان پزشکی قانونی قابل تشخیص است و افراد نمی توانند از چشمان پزشکی قانونی پنهان بمانند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۰ مورد تصادف ساختگی در استان شناسایی شده است اظهار داشت: نوع جراحت هایی که افراد برای دریافت دیه و خسارت از بیمه ها به خود وارد می کنند در چند سال گذشته تغییر کرده است.

سلحشور تصریح کرد: در چند سال گذشته شدت جراحت های وارد شده به اعضای بدن، خیلی جدی نبود اما اکنون افراد حتی اقدام به شکستگی فک که یکی از دردناک ترین شکستگی ها و جراحت ها است اقدام کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه شگردهای سودجویان برای پزشکی قانونی قابل تشخیص است گفت: برای نخستین بار در سطح کشور دوره آموزشی برای عوامل پلیس راه و پزشکی قانونی دایر شده است تا موارد لازم در این زمینه فرا داده شود علاوه بر آن برای قضات نیز دوره های آموزشی در این باره دایر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از رسانه ها خواست تا برای جلوگیری از خسارت های تقلبی و تصادف های ساختگی فرهنگ سازی کنند و آگاهی جامعه نسبت به اینگونه سوء استفاده ها را افزایش دهند.

بیمه ها در صدور بیمه نامه دقت داشته باشند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی نیز گفت: یکی از ساده ترین راه کسب درآمد، تصادف ساختگی است و در آن، افراد به دنبال سوء استفاده از شرکت های بیمه هستند.

سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار داشت: سودجویان علاوه بر تصادف های جرحی و خسارتی اخیرا در قالب تصادف های فوتی نیز اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این سوء استفاده ها، شرکت های بیمه ای باید حساسیت کافی و لازم را داشته باشند و در صدور بیمه های بدنه دقت لازم را در ثبت عکس های خودرو به کار ببندند تا شناشایی تصادف های ساختگی و تقلب ها راحت تر شود.

۹۵درصد تقلب ها شناسایی می شود

سرهنگ علیرضا حسین زاده، رئیس پلیس راه خراسان شمالی نیز اظهار داشت: ۹۵ درصد از تصادفات ساختگی، شناسایی می شود و کارشناسان ما از سوء استفاده های کلاهبرداران جلوگیری می کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.